F150 Ecoboost Forum banner
81 - 100 of 413 Posts
Discussion starter · #81 ·
Er is vandaag iets spannenders opgedoken, Raptor achterschokdempers, nu schoonmaken zodat @Blown F-150 en ik ze kunnen reviseren!
Wie weet de beste manier om corrosie van aluminium te verwijderen? Azijn?
169433

Even een kleine vergelijking met de belltech schokdempers die ik erin had... nu iets meer veerweg en de schokdempers zijn ook een tikje dikker 😅.
169434

Als het aluminium of roestvrij staal niet gecoat is, dan zorgt een beetje staalwol #0000 en metaalpoetsmiddel ervoor dat het gaat glanzen. Gewoon met de nerf mee poetsen. Dat gezegd hebbende, mijn gevoel zegt me dat Ford die schokdempers zou coaten/anodiseren, vooral omdat het logo geschilderd lijkt te zijn. Het lijkt ook daadwerkelijk roest op het reservoir te zijn, aluminium roest niet, het corrodeert maar vertoont meestal wit. Sommige roestvast staalsoorten vertonen roest of bruinkleuring, maar dat lijkt echt op roest.

• Like
Reactions: SrpRacing
Discussion starter · #83 ·
Als het aluminium of roestvrij staal voor die kwestie niet is gecoat, zal een beetje #0000 staalwol en metaalpoetsmiddel het laten glanzen. Gewoon polijsten met de nerf mee. Dat gezegd hebbende, mijn gevoel zegt me dat Ford die schokdempers zou coaten/anodiseren, vooral omdat het logo geschilderd lijkt te zijn. Het lijkt ook daadwerkelijk roest te zijn op het reservoir, aluminium roest niet, het corrodeert maar vertoont meestal wit. Sommige roestvast staalsoorten vertonen roest of bruinkleuring, maar dat lijkt echt op roest.
Uit mijn kleine kennis lijkt het gepolijst blank aluminium met Fox-stickers erbovenop, veel van het vuil lijkt onder de randen van de stickers te zitten. Ik zal proberen dat uit te zoeken en dan wat aluminiumpoetsmiddel halen!

Dus dat is een sticker?

Ja, dat zou geweldig zijn, doe een beetje warmte van een föhn op de stickers, dan zouden ze eraf moeten komen.

• Like
Reactions: looqw
View attachment 169436

Je kunt hier de randen van de sticker zien. Ik zal het misschien proberen eraf te halen als ik klaar ben met werken. Ik denk dat de onderkant van de schokdempers redelijk schoon zal zijn als de stickers er netjes afkomen!
Als het een probleem is met hitte, probeer dan een 3m rubberen wiel, het past op een boormachine.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Discussion starter · #91 · (Edited)
Nou, ik kwam erachter dat mijn luidspreker aan de bestuurderskant dood was - er kwam helemaal geen geluid uit. Dus ik heb deze set Kenwoods gekocht om ze te vervangen!

Ik ben niet zo'n fan van geluidssystemen, dus ik heb gewoon iets gekocht dat binnen het budget paste, en dankzij een lokale F150-enthousiast die in een van onze performance shops werkt, kreeg ik een nog betere deal!

Discussion starter · #93 ·
Dat zijn geweldige speakers.
Weet je zeker dat de voorraad slecht is? Het zou zeldzaam zijn als de standaard speaker gewoon 'slecht' wordt.
Ik weet het niet zeker, ik bedoel, ik heb op sommige pagina's gelezen dat ze af en toe kapot gaan.
Tegelijkertijd zit het nog steeds in mijn achterhoofd dat ik net nieuwe speakers heb gekregen en toch een probleem moet oplossen!

Discussion starter · #94 ·
Vandaag de laatste stukjes van de puzzel ontvangen, nu nieuwe stickers voor de achterschokdempers, 4 sets revisiesets voor voor- en achterschokdempers, evenals schraderventielen om in de raptor achterschokdempers te installeren! Hopelijk krijg ik volgende week de kans om ermee te beginnen!

Vandaag de laatste stukjes van de puzzel ontvangen, nu nieuwe stickers voor de achterschokdempers, 4 sets revisiesets voor voor- en achterschokdempers, evenals shraeder-ventielen om in de raptor achterschokdempers te installeren!
Hopelijk krijg ik volgende week de kans om ermee te beginnen!

View attachment 169562
We hebben ze alleen nodig om die verdomde stikstoftank te vullen!

Er is vandaag iets spannenders opgedoken, Raptor achterschokdempers, nu schoonmaken zodat @Blown F-150 en ik ze kunnen reviseren!
Wie weet de beste manier om corrosie van aluminium te verwijderen? Azijn?
View attachment 169433

Even een vergelijking met de belltech schokdempers die ik erin had... nu iets meer veerweg en de schokdempers zijn ook een tikje dikker 😅.
View attachment 169434
Ik weet waar er lokaal een set staat, zijn deze direct vast te schroeven?

• Like
Reactions: looqw
Yup. Je moet de bescherming misschien een beetje trimmen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dacht het al, ik wilde het gewoon zeker weten vanwege de resi

Discussion starter · #100 ·
Dacht het al, ik wilde het gewoon zeker weten vanwege de resi
Mensen die brede banden gebruiken, zeggen dat ze slechts een beetje hebben geschuurd, alleen als er wat flex in de achterkant zit waardoor het kan gebeuren. Ik denk dat het vrij zeldzaam is, brede banden op wielen met standaard offset van de berichten die ik zag.

81 - 100 of 413 Posts