F150 Ecoboost Forum banner
Status
Not open for further replies.

Beste intercooler upgrade

53K views 48 replies 12 participants last post by  Arkansas Eco  
#1 ·
Overwoog een Garrett intercooler upgrade, maar ik wil de actieve lamellen niet verwijderen.
Wat is de beste intercooler upgrade voor je geld zonder de lamellen te verwijderen, wil echt een zwarte.

#24 ·
De grootste qua afmetingen op die locatie is de Levels intercooler en hij is redelijk geprijsd. Hij heeft ongeveer 2" meer oppervlakte dan andere en is super eenvoudig te installeren.
Heeft de Levels een aftapplug aan de onderkant? Lijkt me gewoon een goed idee vanwege het condensatieprobleem.

Verzonden vanaf mijn Moto Z (2) met Tapatalk

#8 ·
Een intercooler? Zwart geschilderd? Hebben we dan niets geleerd van de wetenschap?!

Save
#13 ·
Sommige mensen verwijderen de luiken, sommige verwijderen de "plinten" en sommige verwijderen niets.

Ik zal de oproep doen wanneer ik de mijne installeer. Ik zou graag willen dat de luiken over de I/C verdwijnen, maar ik heb gemengde meningen gelezen over hun waarde en functionaliteit.

Historisch gezien heb ik mijn I/C altijd zo bloot en onbelemmerd mogelijk gewild.

Als het een slechte zaak is om de I/C volledig bloot te hebben en vrij van luiken, vraag ik me af waarom Cobb en Full Race ervoor hebben gekozen om hem omhoog te verplaatsen waar hij volledige blootstelling krijgt.....

Verzonden vanaf mijn SM-N976U met Tapatalk

#14 ·
Sommige mensen verwijderen de luiken, sommige verwijderen de "skirting" en sommige verwijderen niets.

Ik zal de oproep doen wanneer ik de mijne installeer. Ik zou graag willen dat de luiken over de I/C verdwijnen, maar ik heb gemengde meningen gelezen over hun waarde en functionaliteit.

Historisch gezien heb ik mijn I/C altijd graag zo bloot en ongehinderd mogelijk gehad.

Als het een slechte zaak is om de I/C volledig bloot te leggen en vrij te maken van luiken, vraag ik me af waarom Cobb en Full Race ervoor hebben gekozen om hem omhoog te verplaatsen waar hij volledige blootstelling krijgt.....

Ik denk dat het afhankelijk kan zijn van waar je woont, maar niet 100 procent zeker.

Verzonden vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk

#20 · (Edited)
De CVF Titan is ongeveer de goedkoopste, 20,5x9x4,5 kernmaat past precies met of zonder de shutters, zwart of zilver. $575
Mishimoto ziet er net zo uit als de CVF, maar heeft een plug en een schroefdraadgat aan de onderkant, geloof ik. Mijn CFV-sluiter verwijderd,
168371
168372

De 3 gaten zijn waar de shutters draaien, het midden is de aandrijving. KM

• Like
Reactions: 3.5shadowblack17
Save
#21 ·
De CVF Titan is ongeveer de goedkoopste, 20,5x9x4,5 kernmaat past precies met of zonder de shutters, zwart of zilver. $575
Mishimoto ziet er net zo uit als de CVF, maar heeft een stekker en een schroefdraadgat aan de onderkant, geloof ik. Mijn CFV-shutters verwijderd, View attachment 168371 View attachment 168372
De 3 gaten zijn waar de shutters draaien, het midden is de aandrijving. KM
Heb je een afdichting rond de koeler toegevoegd zodat alle lucht er nog steeds doorheen wordt geperst? Ik heb de mishi op mijn 17 3.5 en moest de afdekking verwijderen, maar de koeler wordt geleverd met een afdichting om de opening te vullen, zodat alle lucht nog steeds door de koeler wordt geperst. Ik geloof dat de mishi 4,7" dik is.

Verzonden vanaf mijn SM-N960U met Tapatalk

#22 ·
De buis/omhulsel moet weg. De CVF vult de ruimte, dus niet echt nodig. Nauwsluitend.
168392

Onderdelen vervangen.
168393
168394

OEM en de CVF Titan

• Like
Reactions: 3.5shadowblack17
Save
#23 ·
Dit lijkt een even goede plek als een andere voor deze vraag.

Presteert de 4,5" kerndikte van de Titan beter dan de grotere hoogte van de Levels IC, aangezien deze slechts een kerndikte van 3,5" heeft?

Ik wil er een kopen, maar wil niet echt de cha-ching uitgeven aan de Full Race, Whipple of Mishimoto.

#26 ·
Dit lijkt een even goede plek als alle andere voor deze vraag.

Presteert de 4,5" kerndikte van de Titan beter dan de verhoogde hoogte van de Levels IC, aangezien deze slechts een kerndikte van 3,5" heeft?

Ik wil er een kopen, maar wil niet echt de cha-ching uitgeven aan de Full Race, Whipple of Mishimoto.
Oppervlakte gaat boven dikte.

#31 ·
Weet iemand iets over de Rev9 intercooler op Amazon?

Ik weet niet zeker of ik het kan vinden, maar ik zag een recensie van iemand die dat kreeg en niet veel verschil merkte met OEM wat betreft de temperaturen, ze waren beter maar niet significant

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Save
#38 ·
Update:

Bestee geen geld of tijd aan het proberen om de CVF-opstelling op een 2015 3.5 te laten werken. Deze worden niet geleverd met instructies (zou er eigenlijk geen nodig moeten hebben) en er is geen technische ondersteuning beschikbaar.

De koppelingsmof aan de passagierszijde die ze leveren is ofwel te lang of heeft niet een scherpe genoeg bocht. De koppelingsmof kan de volledige verbinding met de turbo niet maken zonder te knikken vanwege de nabijheid van de turbo-inlaatpijp.

Je zou waarschijnlijk de meegeleverde koppelingsmoof aan de turbokant kunnen afsnijden, maar ik was niet geĂŻnteresseerd in het aanpassen van onderdelen om ze te laten werken...

Ik heb de bestuurderskant niet eens geprobeerd.

Toen dacht ik dat ik de pijpen kon retourneren en gewoon de intercooler kon gebruiken... mis. Weer fout.

De BOV-locatie heeft gaten die niet goed overeenkomen met de fabrieksschroefgaten van de eBov. Wanneer je hem ver genoeg draait om ze uit te lijnen, breken de plastic stoppen op de BOV af. Ik verwacht nu dat hij boost lekt...

Ook, als je de sluiterkap verwijdert (lijkt erop dat je dat bijna zou moeten doen), laat dit een opening achter tussen de sluiters en de intercooler. De beste manier zou zijn om de kap te trimmen om de opening te verwijderen en hem op zijn plaats te laten.

Ook passen alle meegeleverde klemmen nauwelijks op de koppelingen, zelfs voordat ze op een pijp zijn geĂŻnstalleerd. Veel succes als je de pijpen eenmaal binnen hebt...

Al met al heb ik een dag verspild met het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van mijn vrachtwagen in een slechtere staat dan toen ik begon (eBov-schade). Alles is weer ingepakt en wacht op retourlabels.
Image
Image
Image

#39 ·
Update:

Besteed geen geld of tijd aan het laten werken van de CVF-opstelling op een 2015 3.5. Deze worden niet geleverd met instructies (zou eigenlijk niet nodig moeten zijn) en er is geen technische ondersteuning beschikbaar.

De koppeling aan de passagierszijde die ze leveren, is ofwel te lang of niet scherp genoeg gebogen. De koppeling kan de volledige verbinding met de turbo niet maken zonder te knikken vanwege de nabijheid van de turbo-inlaatpijp.

Je zou de meegeleverde koppeling waarschijnlijk aan de turbokant kunnen afsnijden, maar ik was niet geĂŻnteresseerd in het aanpassen van onderdelen om ze te laten werken...

Ik heb de bestuurderskant niet eens geprobeerd.

Toen dacht ik dat ik de pijpen kon retourneren en gewoon de intercooler kon gebruiken... mislukt. Weer fout.

De BOV-locatie heeft gaten die niet goed overeenkomen met de fabrieksgaten voor de eBov-schroeven. Als je hem ver genoeg draait om ze uit te lijnen, breken de plastic stoppen op de BOV af. Ik verwacht nu dat hij boost lekt...

Als je ook de sluiterkap verwijdert (het lijkt erop dat je dat bijna zou moeten doen), blijft er een opening over tussen de sluiters en de intercooler. De beste manier zou zijn om de kap bij te snijden om de opening te verwijderen en deze op zijn plaats te laten.

Ook passen alle meegeleverde klemmen nauwelijks op de koppelingen, zelfs voordat ze op een pijp zijn geĂŻnstalleerd. Veel succes als je de pijpen eenmaal binnen hebt...

Al met al heb ik een dag verspild met het uit elkaar halen en weer in elkaar zetten van mijn truck in een slechtere staat dan toen ik begon (eBov-schade). Alles is weer ingepakt en wacht op retourlabels.
Image
Image
Image

Bedankt voor de update, ik denk dat ik voor de Mishimoto ga.

#42 · (Edited)
Ik ben de halte voorbij gegaan omdat dat nodig was om een borgschroef uit te lijnen met het gat aan de eindtank. Ik besefte niet eens dat er haltes waren totdat het er doorheen ging. Het aluminium in de nieuwe I/C sneed dwars door de plastic aanslagen, kostte echt heel weinig kracht.

Op mijn 3.5 had ik ongeveer een opening van 3/4-1" tussen de shutters en de I/C nadat ik de afdekking had verwijderd. Als ik hem had laten zitten, zou hij niet gepast hebben. Dus het beste was geweest om de afdekking met 3/4-1" te trimmen om een goede afdichting te krijgen, zoals je laat zien.

Misschien heb ik gewoon een mislukking ontvangen of misschien hebben ze een andere opstelling verkeerd geëtiketteerd. Geen technische ondersteuning beschikbaar om mee te praten... zelfs geen telefoonnummer op de website.

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik ben echt geen idioot en kan zowat alles installeren of bouwen. Na het verwijderen van alle fabriekspijpen en I/C, een paar uur vechten met de koppeling en pijpen aan de passagierszijde, het installeren en vervolgens verwijderen van de I/C omdat geen van die pijpen goed uitlijnde of goed paste.... had ik er genoeg van.

Ik heb alle fabrieksonderdelen opnieuw geĂŻnstalleerd en de CVF teruggestuurd.

Tenminste met de Full Race komen ze naar buiten en vertellen je van tevoren dat er wat snijden of aanpassingen nodig zijn. Het wordt niet geadverteerd als plug and play.

#43 ·
Je bent geen "idioot" en was niet van plan dat te impliceren. Ik zal de openingsverklaring aanvechten van "Besteeed je geld of tijd niet aan het proberen om de CVF-opstelling te laten werken op een 2015 3.5. Deze worden niet geleverd met instructies (zou eigenlijk niet nodig moeten zijn) en er is geen technische ondersteuning beschikbaar." Ik weet niet zeker of je rechtstreeks van CFV hebt gekocht of via een onderdelenleverancier, maar het kan zijn dat de verkeerde onderdelen zijn verzonden. Zeker niet de eerste keer in de geschiedenis. Ik heb mijn geld en tijd besteed aan een CFV CAC, net als andere posters hier en op verschillende forums. Merkte meteen dat de OEM BOV van zacht plastic was en behandelde het voorzichtig (sinds vervangen door een VeePort vanwege de OEM-constructie). CFV, net als veel andere bedrijven, gebruikt e-mail en Facebook voor klantcommunicatie en heeft zeer snel gereageerd op mijn vragen, Jason van CFV is een postend lid op deze website. Ze linken naar instructies en beoordelingen van mensen die hun onderdelen hebben geĂŻnstalleerd, opnieuw bijgedragen door mensen die hier posten. Als ik overkom als een fanboy van CVF, komt dat gewoon door mijn positieve ervaring met het bedrijf. KM

Save
#44 ·
Ik heb rechtstreeks van hen gekocht via een link die door Jason in PM's van deze site werd verstrekt.

Ik wilde dat het systeem werkte. Wilde echt dat het werkte. Ik weigerde gewoon om koppelingen te gaan knippen en dingen te doen die plug-and-play zouden moeten zijn.

Ik nam tijdens de installatie contact met hen op via e-mail en kreeg wel enkele antwoorden, maar ze informeerden me dat de instructies nog "in de maak" waren en dat er niemand was om installatieondersteuning te bieden.

Het is niet het einde van de wereld en zoals alle forum posts zijn... het is slechts de ervaring en mening van één persoon. Ik kan dit persoonlijk niet langer aanbevelen, wat niet betekent dat anderen dat niet kunnen of zouden moeten doen.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.