F150 Ecoboost Forum banner
61 - 80 of 118 Posts
De door de gebruiker gedefinieerde oliedruk PID werkte niet voor jou? Ik kan je niet vertellen hoe opgelucht ik ben dat ik die PID weer terug heb nadat ik ben overgestapt op PID-monitoring via een mobiele app. Het maakte me gek en ik moest af en toe mijn Ngauge aansluiten om te zien of de oliedrukdans was zoals verwacht. :)

Gelukkig nieuwjaar terug, beste heer.
Oliedruk werkt, Olie Temperatuur kan ik niet vinden. Ik vermoed dat er iets is, want er is natuurlijk een meter in de IPC. Ik heb slechts een paar duizend van de meer dan 10K PID's bekeken :)

Hoewel ik denk dat de Raptor een olietemperatuurweergave in het instrumentenpaneel heeft. Dus als dat waar is, zelfs als het een berekende waarde is, zou ik het ook graag willen hebben.

Ik heb een waarschuwing voor een lage 12V-batterij gekregen op mijn 2023 Powerboost Lariat instrumentenpaneel. Ik heb hem naar de Ford-dealer gebracht en ze hebben hem volledig gecontroleerd en volledig opgeladen. Ze vertelden me dat de batterij in orde was en niets verkeerds konden vinden. Twee dagen later kreeg ik de waarschuwing weer. Toen kreeg ik een melding op het 12-inch scherm toen ik de truck uitzette met de melding "Draai de ontsteking uit of start de motor" alsof hij in de ACC-modus staat. Nu krijg ik geen van beide waarschuwingen meer en alles lijkt in orde. Ideeën?
View attachment 191904
Ik heb hetzelfde met mijn 2023. Ik heb hem nu ongeveer 8 keer in 2 maanden met een druppellader opgeladen. Krijg ook "afstandsbedieningsfuncties uitgeschakeld om de batterij te sparen" in de Ford-app. Ga volgende week langs om te zien wat de batterij zou kunnen leegtrekken. Volledig standaard truck met slechts 12.000 km op de teller... Zal laten weten wat de dealer me vertelt.

Het kan zijn dat u gewoon een minder "goede" batterij heeft.
Ik herinner me dat ik 15-20 jaar geleden een premie betaalde voor een Motorcraft-batterij bij O'Reilly, toen het tijd was om de batterijen in mijn SuperDuty-vrachtwagens te vervangen.

Niet meer.

Ik geloof niet langer dat Ford dezelfde kwaliteit batterijen aan het merk Motorcraft levert.
Hoewel het waar is dat de Gen14 F150's zeer veeleisend zijn voor de 12V AGM met alle aangesloten diensten en benaderingstechnologie, zijn er veel te veel eigenaren geweest die het Jekyll/Hyde-gedrag van hun vrachtwagens hebben opgelost door de OEM-batterij te vervangen door een hoogwaardige aftermarket AGM.
Op een gegeven moment moet u uw eigen eliminatieproces uitvoeren nadat de dealer steeds tekortschiet.

Volledige openbaarmaking:
Ik gebruik nog steeds mijn oem Motorcraft in mijn 2022 KingRanch Powerboost. Ik zit op dag 640-iets. Maar ik ben koppig ijverig geweest om er meer leven uit te halen. Om meerdere redenen, waarvan geen enkele is om geld te besparen. Ik ben gewoon zielig verslaafd aan het begrijpen van zoveel als ik kan over deze geweldige truck.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2023. Ik heb hem nu ongeveer 8 keer in 2 maanden tijd druppelsgewijs opgeladen. Krijg ook "remote functies uitgeschakeld om de batterij te sparen" in de Ford-app. Ga volgende week langs om te kijken wat de batterij zou kunnen leegtrekken. Volledig standaard truck met slechts 12.000 km op de teller... Zal laten weten wat de dealer me vertelt.
Ik heb deze thread gevonden en ik heb hetzelfde probleem in mijn 2023 Powerboost. Ik kocht hem in maart en de originele batterij was ongeveer een maand later leeg. De lokale dealer zei dat het een slechte batterij was en verving hem, maar ik krijg weer de lagere 12v-fouten en moet vaker druppelsgewijs opladen om ze te voorkomen en heb hem vanmorgen bij de dealer afgeleverd zodat ze er nog eens naar kunnen kijken.

4 pagina's lang, maar deze thread is een directe weerspiegeling van een aanzienlijk uitvalpercentage van de OEM-accu's in Gen14 F150's.

Het is waar dat deze trucks zwaar beladen kunnen zijn met elektronische modules en functies benaderen die de accu onder bepaalde omstandigheden belasten. Het is ook waar dat het batterijbeheersysteem vrij conservatief is en zijn eigen tekortkomingen vertoont voor een truck die niet veel dagelijks wordt gereden, of erger nog, dagenlang stilstaat.

Maar op het risico af anti-Ford te klinken, er zijn steeds meer bewijzen dat een goede kwaliteit aftermarket AGM (H7 aanbevolen voor de maat) accu veel beter zal presteren dan de Motorcraft.

Het wordt ook aanbevolen om de nieuwe accu volledig op te laden voordat u deze installeert.

4 pagina's lang, maar dit draadje is een directe weerspiegeling van een aanzienlijk uitvalpercentage van de OEM-accu's in Gen14 F150's.

Het is waar dat deze trucks zwaar beladen kunnen zijn met elektronische modules en functies benaderen die de accu onder bepaalde omstandigheden belasten. Het is ook waar dat het accumanagementsysteem nogal conservatief is en zijn eigen tekortkomingen vertoont voor een truck die niet veel dagelijks wordt gereden, of erger nog, dagenlang stilstaat.

Maar op het risico af anti-Ford te klinken, is er steeds meer bewijs dat een goede kwaliteit aftermarket AGM (H7 aanbevolen voor de maat) accu veel beter zal presteren dan de Motorcraft.

Het wordt ook aanbevolen om de nieuwe accu volledig op te laden voordat u hem installeert.
Stel dat ik een kwaliteitsvervangingsaccu heb gekregen, hoe zou ik de BCM opnieuw doen? Stel nu dat ik een kwaliteitsaccu heb gekocht van bijvoorbeeld NAPA, enz. en dat zij de vervanging hebben gedaan. Zouden/zouden ze de BCM opnieuw kunnen doen?

Stel dat ik een kwaliteitsvervangingsbatterij heb gekocht, hoe zou ik de BCM opnieuw doen? Stel dat ik een kwaliteitsbatterij heb gekocht van bijvoorbeeld NAPA, enz. en hen de vervanging heb laten doen. Zouden/zouden ze de BCM opnieuw kunnen doen?
Ik denk dat Forscan dat zou kunnen doen.

Ik denk dat Forscan dat zou moeten kunnen doen.
Ik heb geen Forscan. En zelfs als ik dat wel had, zou ik waarschijnlijk iets verknallen. Deze dappere nieuwe wereld en ik, we gaan niet goed samen.

Een kort verhaal. Een paar jaar geleden had ik 2 kaartjes voor een bowl game in Orlando. Kaartjes waren elektronisch. Ik had ze gezien toen ik ze voor het eerst kocht. Tijd om het stadion in te gaan, ik kon ze niet op mijn telefoon vinden. Lang verhaal kort, een paar achter me hadden 2 extra kaartjes in hun "portemonnee". Ze hadden al hun 4 kaartjes gescand en voilà, ik was binnen.

Hier is een link naar een BMS-reset-bericht dat ik heb opgeslagen, van @Sirikenewtron

Als uw accuspanning goed is, is dit misschien het proberen waard, zo niet, dan is het in ieder geval super eenvoudig om te proberen.
Ik heb deze procedure gebruikt om mijn BMS te resetten nadat ik onlangs mijn batterij had vervangen.

Heb deze thread gevonden en heb hetzelfde probleem in mijn 2023 Powerboost. Ik kocht hem in maart en de originele batterij was ongeveer een maand later dood. De lokale dealer zei dat het een slechte batterij was en verving hem, maar ik krijg weer de lagere 12v-fouten en moet hem vaker druppelladen om ze te voorkomen en heb hem vanmorgen bij de dealer afgeleverd om er nog eens naar te kijken.
Dealer heeft 12v-batterij vervangen. Ze zeggen dat alle problemen met de bijna lege 12v-batterij te maken hebben... 1 week en alles lijkt in orde...

Het BMS-systeem optimaliseert het opladen op basis van de leeftijd van de batterij. Je kunt het beter gewoon losgekoppeld laten van de batterij, want het laat de batterij soms niet volledig opladen.
Ik heb het BMS losgekoppeld van mijn 2016 F150 XLT 302A een paar dagen nadat ik hem gloednieuw van de dealer had gekocht. Ik heb geen oplaadproblemen gehad in de 107.000 mijl die ik ermee heb gereden. De originele batterij ging 5 jaar mee.
Ik heb het BMS losgekoppeld van mijn 2018 F150 Lariat 502A dezelfde dag dat ik hem kocht, nog voordat ik ermee van het terrein reed. Hij heeft nu 124.000 mijl op de kilometerteller. De originele batterij ging 6 jaar mee.
De reden dat ik het BMS altijd loskoppel, is om de idiote Stop/Start-functie uit te schakelen. Ik heb nog nooit iets hoeven resetten of opnieuw programmeren bij het installeren van een nieuwe batterij. Ik heb nog nooit een oplaadprobleem gehad.
Ik heb ook een theorie over de Stop/Start-functie die slijtage veroorzaakt aan dingen als nokkenasverstellers, maar nu dwaal ik echt af.

Ik kan bevestigen dat mijn 2022 zich aanzienlijk stabieler gedraagt bij 12,4 V (statisch) dan bij 12,2 V of lager.
En ik persoonlijk geloof dat het nog kritischer is voor de niet-Powerboost-truck om een gezonde 12V-batterij te hebben, omdat ze geen hulp kunnen krijgen van de dynamo totdat de poelie draait.

De Powerboost kan de AGM zelf opladen vanuit de hoogspanningsbatterij door de accessoiremodus in te schakelen voordat de truck wordt gestart.

Het BMS-systeem optimaliseert het opladen op basis van de leeftijd van de batterij. Je kunt het beter gewoon losgekoppeld laten bij de batterij.
Ik heb de BMS losgekoppeld op mijn 2016 F150 XLT 302A een paar dagen nadat ik hem gloednieuw van de dealer had gekocht. Ik heb geen oplaadproblemen gehad in de 107.000 mijl die ik ermee heb gereden. De originele batterij ging 5 jaar mee.
Ik heb de BMS losgekoppeld op mijn 2018 F150 Lariat 502A dezelfde dag dat ik hem kocht, nog voordat ik ermee van het terrein reed. Hij heeft nu 124.000 mijl op de kilometerteller. De originele batterij ging 6 jaar mee.
De reden dat ik de BMS altijd loskoppel, is om de idiote Stop/Start-functie uit te schakelen. Ik heb nog nooit iets hoeven resetten of opnieuw te programmeren bij het installeren van een nieuwe batterij. Heb nog nooit een oplaadprobleem gehad.
Ik heb ook een theorie over de Stop/Start-functie die slijtage veroorzaakt aan dingen als nokkenasverstellers, maar nu dwaal ik echt af.
Ik denk niet dat ik de BMS op een Gen14 zou loskoppelen. Of anders gezegd, ik denk niet dat het zo onbelangrijk is als het was voor de Gen12/Gen13.

Ik denk niet dat ik de BMS op een Gen14 zou loskoppelen. Of anders gezegd, ik denk niet dat het zo onbelangrijk is als voor de Gen12/Gen13.
Ja, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Ik persoonlijk zou het toch proberen om te zien wat er gebeurt, maar dat ben ik dan.
😆

Ja, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Ik persoonlijk zou het toch proberen om te zien wat er gebeurt, maar dat ben ik dan.
Ik zou zelf moediger zijn met een niet-hybride, gewoon om te zien.
Ik zou verbaasd zijn als het geen codes zou gooien, om eerlijk te zijn.

4 pagina's lang, maar deze thread is een directe weerspiegeling van een aanzienlijk uitvalpercentage van de OEM-batterijen in Gen14 F150's.

Het is waar dat deze trucks zwaar beladen kunnen zijn met elektronische modules en functies benaderen die de batterij onder bepaalde omstandigheden belasten. Het is ook waar dat het batterijbeheersysteem vrij conservatief is en zijn eigen tekortkomingen vertoont voor een truck die niet veel dagelijks wordt gereden, of erger nog, dagenlang stilstaat.

Maar op het risico afgaand anti-Ford te klinken, is er steeds meer bewijs dat een goede kwaliteit aftermarket AGM (H7 aanbevolen voor de maat) batterij veel beter zal presteren dan de Motorcraft.

Het wordt ook aanbevolen om de nieuwe batterij volledig op te laden voordat u deze installeert.
Ik weet dat deze batterij in mijn 69 Cougar veel minder stroom verbruikt dan de Gen 14 trucks, maar ik ga het opnieuw proberen met een motorcraft-batterij. Ik heb nog steeds vertrouwen in ze. De nieuwe heeft 50 cca meer.

Image

Image

Maak je geen zorgen.
Mijn Motorcraft-accu-tirade zou nooit ook maar een beetje consensus opleveren. Zeker niet hier. 😜

Als er een paar honderd Gen14-eigenaren geregistreerd zouden zijn, zou mijn tirade meer aanzien hebben gekregen. Lol

Ik weet nog steeds niet zeker of de Motorcraft-accu bij O'Reilly PRECIES DEZELFDE accu is als mijn oem. Het zou heel goed kunnen. En ik heb elke Motorcraft-accu die ik ooit heb vervangen, vervangen door een andere Motorcraft. Al vele jaren.
Maar als ik eindelijk 2 jaar op deze heb bereikt, krijgt hij iets van de aftermarket. Waarschijnlijk een Napa.
Ik ben de exacte fabrikant vergeten, maar hij wordt als kwaliteit beschouwd.

Hoe kon je @snakebitten er zelfs aan denken om iets anders te kopen dan een Motorcraft-accu voor je F150's? Je nieuwe, sterk gozmo-ed out truck is meer online dan een 12-jarige jongen die zijn slaapkamer in de kelder van oma heeft en die elke dag om 4:30 uur gaat slapen. Je weet dat je veel te veel vraagt van een accu die in feite technologie uit de 19e eeuw is om een 21e-eeuwse truck van stroom te voorzien. En zelfs als je hem om de 2 jaar moet vervangen, zijn de kosten van een accu niet zo veel gestegen als de totale kosten van deze trucks. Accu's zijn bedoeld om vervangen te worden - daarom zijn de kabels niet aan de accu gelast. Je moet je aanpassen, aanpassen en je aan het programma houden. Het is Motorcraft of niets, mijn vriend. Motorcraft of niets! Tenzij je Autozone of Pepboys of een plaatselijke onderdelenwinkel een uitverkoop heeft, ga dan naar je dealer en geef het geld uit voor een nieuwe, defectgevoelige Motorcraft-accu die niet de helft van de garantie meegaat! Nu!

61 - 80 of 118 Posts