F150 Ecoboost Forum banner
21 - 40 of 60 Posts
Discussion starter · #21 ·
Het kan zijn, maar ik weet het niet zeker. Daarom zei ik dat ik niet zeker wist of mijn lijst van hierboven zou werken. Ik weet dat het zeker anders is in een 2017.
 
Bedankt voor de antwoorden!!....Ik was dieper aan het graven en keek naar de kits die BD verkoopt voor het installeren van turbo's en het datumbereik is 2011 - 2016 en die kit bevat koelvloeistof fittingen, dus ik ben aan het gokken dat de maten voor 2013 van toepassing zullen zijn tot 2016.....nogmaals bedankt voor de hulp!!!
 
@Gord0, ik heb een 2013 boost zoals jij, ik had een lekkage aan de snelkoppeling van het blok aan de passagierskant, dus ik ben met jouw AN-slangenlijst gegaan (geweldige handleiding, trouwens). Ik moest mijn slanglengtes een beetje aanpassen, maar niet veel (de leiding naar de achterkant van de kop is lager dan de fitting om te voorkomen dat er een potentiële luchtbel ontstaat, maar de leiding van blok naar turbo kan 3/8 tot 1/2 inch lang zijn). Ik heb de slangen binnen, de turbo weer gemonteerd, weer gevuld met oranje concentraat. Ik heb geprobeerd lucht te ontluchten, maar ik wist dat ik het niet allemaal had toen het echt warm werd tijdens mijn eerste testrit. Het leek de meeste lucht tijdens die rit te laten ontsnappen, maar ik wist dat er nog steeds iets niet hetzelfde was als voorheen.

Voor deze modificatie heb ik een SPD 170F thermostaat geïnstalleerd en 5* gevraagd om een tune voor me te schrijven om hogesnelheidsventilatoren te activeren bij 190F, wat veel hielp bij het slepen, en ik hoorde de hogesnelheidsventilatoren zelden draaien zonder belasting.

Nu gaan hogesnelheidsventilatoren bijna altijd aan als ik in de boost kom, en het lijkt eeuwen te duren voordat de ECT's na het rijden uit de 190's komen bij stationair draaien. Ik heb een boot door typisch SC-terrein gesleept, hogesnelheidsventilatoren draaiden, maar oververhitte helemaal niet.

Mijn vraag is, is het mogelijk dat ik een stroombeperking heb met die 6an slang van blok naar turbo, omdat deze langer is en geen complete rechte lijn is, of moet ik beginnen met iets simpels te doen, zoals koelvloeistof en/of thermostaat spoelen?
 
Discussion starter · #24 ·
Ik zou beginnen met een tijdje terug te gaan naar de standaard afstelling om te zien hoe het dan loopt. Ik zou ook teruggaan naar de standaard 187° thermostaat en de ventilatortemperatuur hoger zetten. Mijn oude truck wilde 190° draaien met een 170° thermostaat. Ik had een externe oliekoeler, een Saudi Raptor transmissiekoeler, mishimoto radiateur. Ongeladen zou hij 185-195° op de snelweg draaien, maar bij een lange uitloop in koud weer zou hij onder de 160° komen, wat de brandstofverrijkingsmodus activeert. Ik heb de 187° erin gezet (nieuwe stijl met plastic) en hij draaide 180-195° op de snelweg en daalde naar 180° bij uitrollen.
 
Tien vier, ik dacht dat dat ook wel eens het geval zou kunnen zijn, waarbij er meer heet koelmiddel in deze kleine radiator komt die Ford erin heeft gestopt en die het niet aankan. Ik heb de Saudi trans cooler zoals jij die had, en ik heb een 25-rijige mish externe motoroliekoeler maar draai nog steeds met de standaard koeler. Dus is wat ik zie niet onredelijk?

Ik zal dat standaard thermostaat bestellen en de oude tune pre fan temp mod laden en kijken. Bedankt voor je hulp, en ik haat het dat je 13 total loss is gegaan, het was een geweldig ding.
 
Discussion starter · #26 ·
Nee, wat je ziet is helemaal niet onredelijk. Ik had dezelfde oliekoeler en die was ook thermostaatgestuurd. De thermostaat die erin zit is een 187. Je thermostaat in de transmissie is een 190. Alles daarin probeert hem op 190 te laten draaien, behalve je radiateurthermostaat. Ik zag grote temperatuurschommelingen met de 170 thermostaat, en alles gedroeg zich normaal met de standaard 187. Als je sleept en alles is geëgaliseerd, maakt het niet uit welke thermostaat je gebruikt, hij staat wijd open. Slechts een theorie, maar met de grotere leidingen naar de turbo zou je meer koelvloeistof erlangs kunnen duwen en ze daarmee kunnen koelen, waardoor die hetere koelvloeistof direct in de achterkant van de kop wordt gedumpt, net voor de temperatuursensor, waardoor een iets meer gelokaliseerde "hot spot" ontstaat. Waar ze voorheen meer warmte in de olie konden hebben gedumpt, die de warmte aan de voorkant van het systeem zou uitwisselen met de standaard en extra koeler.

Kanttekening: iemand zou een crossover uit billet kunnen laten bewerken en aansluitingen aan de achterkant kunnen laten aanbrengen om de koelvloeistof daarheen te leiden als hij leidingen gebruikt, en dat zou de temperatuursensoren overslaan. Ik denk dat je daardoor minder pieken in de koelvloeistoftemperatuur zou zien tijdens het slepen. Het probleem is dat Ford het volgens mij daar heeft ontworpen als een "zekering" om het smelten van de turbo's te voorkomen.

Ja, het is rot dat hij total loss is verklaard, maar de goede kant is dat ik in een 2021 met minder kilometers ben gekomen, wat tot nu toe een geweldige truck is geweest!
 
Ik ben blij dat ik contact met je heb opgenomen voordat ik weer in die passagierskant ging rommelen. Wat een pijn. Bedankt voor alle info, het betekent veel dat jij en andere mensen hier goede adviezen geven over hoe je deze problemen kunt verhelpen zonder ze naar de dealer te brengen om een halve klus te laten klaren die het probleem al dan niet oplost.
 
Ter info - turbo's spugen geen heet koelmiddel uit terwijl de motor draait. Het verschil tussen de koelvloeistoftemperatuur in en de koelvloeistoftemperatuur uit is ongeveer 1,5 Fahrenheit.

Waterkoeling voor turbo's werkt alleen als de motor UIT staat en de waterpomp stilstaat. Thermische sifonwerking (zoek het op) houdt de koelvloeistof door de turbo in beweging om te voorkomen dat de roodgloeiende turbinebladen de lagers door hitte verzadigen.
 
Dat is een verbazingwekkend feit dat ik nog nooit eerder heb gehoord. Wat ook verbazingwekkend is, aangezien ik veel te veel moeite steek in het lezen van elke geplaatste post. Dus het kan je niet verbazen als dat kleine stukje informatie meteen een vraag of twee oproept? 😉 Dus de toename van de koelvloeistoftemperaturen op de 3.5 Ecoboost die parallel loopt met de toename van de boost...... aangezien het bijna 0% van de koelvloeistof is die de turbo verlaat, welk gebied in de koelvloeistofmantel/lus van de motor absorbeert zoveel warmte?
 
Dat is een verbazingwekkend feit dat ik nog nooit eerder heb gehoord. Wat ook verbazingwekkend is, aangezien ik veel te veel moeite besteed aan het lezen van elke geplaatste post.

Dus je kunt niet verrast zijn als dat kleine stukje informatie onmiddellijk een vraag of twee oproept? 😉

Dus de toename van de koelvloeistoftemperaturen op de 3.5 Ecoboost die parallel loopt met de toename van de boost ...... aangezien het bijna 0% van de koelvloeistof is die de turbo verlaat, welk gebied in de koelvloeistofmantel/lus van de motor absorbeert zoveel warmte?
Cilindertemperaturen/kop temperaturen met directe injectie en armere draaiende motoren. Ik denk eerlijk gezegd dat de cilinder temperaturen door het dak gaan bij boost.
 
owns 2017 Ford F-150 Lariat
  • Like
Reactions: snakebitten
@Boatwaco voel je vrij om dit te verplaatsen naar waar je denkt dat het moet staan.

Dit is voor mijn gen 1 (2013)

Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Turbo naar achterkant van de kop:
2x 6an volledige flow 90° achterkant van de kop
Lengte van de leiding 15,25"
2x 6an volledige flow 45° turbo
4x M14x1.5 naar 6an. De twee die in de turbo gaan, moeten ervoor zorgen dat de schroefdraad slechts 8,5 mm lang is.

Bestuurdersblok naar turbo:
1x M18x1.5 naar 6an voor het blok.
1x 6an volledige flow 90° van blok
Lengte van de leiding 3,4"
1x 6an volledige flow 60° van turbo
1x m14x1.5 naar 6an voor turbo. Zorg ervoor dat de schroefdraad slechts 8,5 mm lang is en in de turbo schroeft

Passagiersblok naar turbo:
1x m18x1.5 naar 6an voor het blok
1x 6an female naar male 90 elleboog voor achter de AC-compressor.
1x 6an recht van 90 elleboog
Lengte van de leiding 3,65"
1x 6an volledige flow 90 turbo
1x m14x1.5 naar 6an voor turbo. Zorg ervoor dat de schroefdraad slechts 8,5 mm lang is en in de turbo schroeft

Passagierskant, bevestig eerst de leiding die van het blok naar de turbo komt en de 90 naar de blokfitting. Dat laat de rechte verbinding over om aan te sluiten en je hebt daadwerkelijk ruimte. Nadat dit is aangesloten, schroef je de turbo aan het spruitstuk.

Bestuurderskant is er eigenlijk meer ruimte, maar wacht met het vastschroeven van de turbo aan het spruitstuk totdat je deze leiding hebt aangesloten.

De blok naar turbo leidingen zijn de grootste pijn aan beide kanten. Het zijn ook geen rechte schoten, dus zorg ervoor dat je de hoeken dichtbij krijgt, anders klopt je leidinglengte niet

Zorg ervoor dat de turbo naar achterkant van de kop leidingen niet hoger boog dan de fitting op de kop, anders heb je een hoge plek die de potentie heeft voor een luchtbel.

6x m14x1.5 naar 6an. 4 daarvan hebben 8,5 mm M14x1.5 schroefdraadlengte nodig.

2x m18x1.5 naar 6an

4x volledige flow 90 6an

2x volledige flow 45 6an

1x volledige flow 60 6an

1x 90 elleboog male naar female 6an

1x 6an recht

Ten minste 5' 6an leiding.

Juiste maat o-ringen (wat er ook op de jiffy-fittingen zit). Sorry, ik heb hier geen maten voor gemeten.

1x "custom" sleutel

Foto's in willekeurige volgorde.

Bewerken om toe te voegen: De vermelde leidinglengtes zijn de werkelijke snijlengtes.

View attachment 188553
View attachment 188554
View attachment 188556
View attachment 188555
View attachment 188551
View attachment 188552
Uitstekende post! Ik zal hier vandaag zeker veel naar kijken.
 
Zijn de hierboven vermelde AR-fittingmaten hetzelfde voor de verschillende jaargangen?....ik ben me aan het voorbereiden om binnenkort mijn koelvloeistofleidingen en -spruitstukken van 2016 aan te pakken...bedankt
Ik weet niet zeker of alles hierboven zou werken voor een 2016.
Is dit al door iemand uitgezocht?
De mijne is van 2015 en ik zou het hatelijk vinden om dit allemaal te moeten doen om erachter te komen dat ze verschillend zijn.

Ook worden de O-ringen (die op de jiffy-fittingen zitten) genoemd... Gaan deze op de AN-fittingen net alsof het de jiffy-fittingen zijn?
 
Discussion starter · #33 ·
Is dit iemand al gelukt?
De mijne is uit 2015 en ik zou het vreselijk vinden om dit allemaal te doorlopen om erachter te komen dat ze verschillend zijn.

Ook worden de 0-ringen (die op de jiffy-fittingen zitten) genoemd... Gaan deze op de AN-fittingen net zoals ze op de jiffy-fittingen zitten?
Ik kan het je niet met zekerheid zeggen, want ik heb dit alleen op mijn 2013 gedaan.

Ik geloof dat ik de o-ringen die aan de buitenkant van de jiffy-fitting zaten, heb gebruikt om ze aan de buitenkant van de AN-fitting te plaatsen, maar het is al een tijdje geleden en ik heb ook een heleboel o-ringen tot mijn beschikking.
 
Ik heb geprobeerd de onderdeelnummers te kruisverwijzen en het lijkt erop dat de jiffy-fittingen tot minstens 2015 hetzelfde zijn - wat zou moeten betekenen dat AN-fittingen hetzelfde zullen zijn.

Ik ga de onderdeelnummers van de jiffy-fittingen vermelden (iemand anders kan de nieuwere modellen kruisverwijzen), maar als iemand vindt dat ze eruit moeten komen, begrijp ik dat volledig.

Jiffy-fittingen
Aantal 4 - BL3Z-6A968-C (turbo-oliefittingen)
Aantal 2 - BL3Z-6A968-B (kop-oliefittingen)
Aantal 2 - BL3Z-6A968-JD (blokwaterfittingen) vervangt BL3Z-6A968-A

Oliezeven
Links (BL3Z-6L625-G)
Rechts (BL3Z-6L625-F)
 
Ik ga de onderdeelnummers van de jiffy-fittingen opsommen (iemand anders kan controleren op kruisverwijzingen voor nieuwere modellen), maar als iemand vindt dat ze eruit moeten, begrijp ik dat volledig.
Bedankt voor het toevoegen van deze onderdeelnummers! De menigte zal ze controleren en indien nodig bijwerken.
 
Jiffy-fittingen
Aantal 4 - BL3Z-6A968-C (turbo-oliefittingen)
Aantal 2 - BL3Z-6A968-B (kop-oliefittingen)
Aantal 2 - BL3Z-6A968-JD (blokwaterfittingen) vervangt BL3Z-6A968-A

Olieschermen
Links (BL3Z-6L625-G)
Rechts (BL3Z-6L625-F)
Kan bevestigen dat dit de juiste onderdeelnummers zijn voor mijn 2015 3.5-takenlijst.
 
Ik weet dat deze post al behoorlijk oud is, maar zeer goed gedaan Gord0. Ik heb ook een 13 en het is een echte pijn geweest met de lekkages nadat er een nieuwe long block is geïnstalleerd. Ze hebben veel dingen verknald en ook een heleboel bouten niet aangedraaid. Ik heb geworsteld met het vinden van de grootste lekkage, wat de olieleiding van het blok aan de bestuurderskant bleek te zijn. De leidingen vervangen, maar nog steeds lekkages van de turbo-aansluitingen en alles was gloednieuw, goed uitgelijnd en met het juiste koppel aangedraaid, dus ik ga overstappen op de AN-leidingen. Heb er al jaren een paar op mijn S2K en ze lekken gewoon niet! Mijn vraag is, heeft iemand dit ook gedaan voor de olieleiding?
 
Discussion starter · #38 ·
Ik weet dat deze post al behoorlijk oud is, maar heel goed gedaan Gord0. Ik heb ook een 13 en het is een echte pijn geweest met de lekkages nadat er een nieuwe long block is geïnstalleerd. Ze hebben een hoop dingen verknald en ook een heleboel bouten niet aangedraaid. Ik heb geworsteld met het vinden van de grootste lekkage, wat de olieleiding van het blok aan de bestuurderskant bleek te zijn. De leidingen vervangen, maar nog steeds lekkages van de turbo-aansluitingen en alles was gloednieuw, goed uitgelijnd en met het juiste koppel aangedraaid, dus ik ga overstappen op de AN-leidingen. Heb er al jaren een paar op mijn S2K en ze lekken gewoon niet! Mijn vraag is, heeft iemand dit ook gedaan voor de olieleiding?
Niet mogelijk met de olieleiding op een 13 zonder een heleboel maatwerk, inclusief bewerking. Zelfs dan is het misschien niet mogelijk. De standaard olieaanvoer- en retourleidingen zijn van roestvrij staal en hebben over het algemeen geen problemen. Er is echter wel een zeer specifieke aanhaalvolgorde voor. En zelfs het in de plaats schuiven van de pakking kan deze beschadigen.
 
Niet mogelijk met de olieleiding op een 13 zonder een heleboel aangepast werk, inclusief bewerking. Zelfs dan is het misschien niet mogelijk. De standaard olieaanvoer- en retourleidingen zijn van roestvrij staal en hebben over het algemeen geen problemen. Er is echter een zeer specifieke aanhaalvolgorde voor. En zelfs het inbrengen van de pakking kan deze beschadigen.
Bedankt voor de reactie! Ik heb allemaal roestvrijstalen leidingen op de mijne, hoewel de fittingen op die ik heb niet erg goed lijken te zijn en ze van Dorman zijn. Ik weet dat de retour een aangepast onderdeel nodig heeft om aan de onderkant vast te schroeven, maar daar ben ik niet zo bezorgd over omdat ze niet lekken. Zou er iets op maat gemaakt moeten worden voor alleen de aanvoer? De laatste keer dat ik alles aan de bestuurderskant had verwijderd, leek het een vrij duidelijk schot, maar ik weet het niet zeker aan de passagierskant.
 
Discussion starter · #40 ·
Bedankt voor de reactie! Ik heb allemaal roestvrijstalen leidingen op de mijne, hoewel de fittingen op degenen die ik heb niet erg goed lijken te zijn en het zijn de Dorman. Ik weet dat de retourleiding een aangepast onderdeel nodig zou hebben om op de bodem te schroeven, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over omdat ze niet lekken. Zou er iets op maat gemaakt moeten worden voor alleen de toevoer? De laatste keer dat ik alles aan de bestuurderskant eraf had, zag het eruit als een vrij duidelijk beeld, maar ik weet het niet zeker aan de passagierskant.
Waar lekt de olie precies? Toevoer vanaf het blok, fitting op de turbo inclusief toevoer en afvoer, of afvoeraansluiting op het blok?
 
21 - 40 of 60 Posts