F150 Ecoboost Forum banner

Motortemperatuur / Oververhitting

125K views 123 replies 42 participants last post by  FanaticalKilla  
#1 ·
Hé allemaal. Ik ben op zoek naar advies. Ik heb onlangs een gecertificeerde, gebruikte 2017 Ford F150 3.5L EcoBoost gekocht met 50.000 mijl en ik merk dat de motortemperatuur heet wordt en de ventilatoren aanslaan. Ik heb hem naar de dealer gebracht en ze hebben gecontroleerd op koelvloeistoflekken, maar geen gevonden. Ik heb gemerkt dat de motortemperatuurmeter de huidige temperatuur boven de 226 graden weergeeft. Bij het accelereren tot snelwegsnelheid (80 mph in SD) en na het beklimmen van een heuvel geeft de temperatuurmeter 230-236 graden aan. Meestal verdwijnt dit na 30-60 seconden, maar na het verlaten van de snelweg hoor ik de ventilatoren op volle toeren blazen. Ik merk de temperatuurmeting alleen in de 230's na het accelereren tot 80 mph of na het beklimmen van een heuvel. Dit gebeurt ongeacht of de airconditioning of verwarming aan staat en ik sleep niets. Dit is mijn eerste Ford-truck en ik weet niet zeker of dit normaal is of dat er iets mis is. Ideeën over wat er aan de hand is?

#4 ·
Jij bent de tweede kerel die deze temperaturen boven de 220 rapporteert terwijl je leeg rijdt. (niet slepen)

De andere kerel is behoorlijk vasthoudend geweest in het registreren van de parameters VS snelheden, versnelling, boost, etc.

Ik denk dat hij er bijna genoeg van heeft om een mogelijk thermostaat- en/of waterpompprobleem aan te pakken. Misschien kun je ook zoeken en die thread volgen?

Verzonden vanaf mijn SM-N950U met Tapatalk

#5 ·
Hebben de nieuwe trucks na 14 niet die lamellen voor de radiator die door de "computer" worden bestuurd?? Dat zou het eerste zijn dat ik zou wegdoen... ha, ha... :) Zelfs als ze werken zoals "geprogrammeerd"... Waarom zou je ooit de luchtstroom door de radiator willen verminderen??? Oh, dat klopt... Om de klimaatverandering te verminderen... Die zich de afgelopen paar miljoen jaar heeft voorgedaan, lang voordat een van ons mensen zelfs maar een eencellig ding was... Of dat tienermeisje van waar dan ook dat zegt dat we haar generatie vermoorden... ha, ha.... Mitch

• Like
Reactions: ndtguy
#6 ·
Als ik met mijn 18 3.5 op de snelweg vol gas geef, kan ik 230 halen.
Er zijn een paar lichte hellingen die me naar 8-9 LBS brengen. Als ik de heuvel over ben en gas terugneem, verschijnen de temperatuurcijfers.

-Brian

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#8 ·
"Hammer down" op mijn 18 zal SNEL veranderen in 100+mph.
Omdat ik niet bereid ben, kan ik die temperaturen niet krijgen als ik niet sleep.

Verzonden vanaf mijn SM-N950U met Tapatalk
Dat begrijp ik. Ik verwees naar 80-85 mph
Ik had duidelijker moeten zijn

-Brian

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#10 ·
Het verlaagt niet alleen de boost, maar hogere toerentallen laten ook het koelmiddel meer circuleren. Deze aanpak heeft voor mij goed gewerkt, maar een paar keer werd ik betrapt op het te hard werken van de transmissie. Vooral als het een geleidelijke, maar zeer lange helling is. Doe dus wat je moet doen om de motor koel te houden, maar houd zeker de temperatuur van je transmissie in de gaten.

#11 ·
Het verlaagt niet alleen de boost, maar hogere toerentallen laten ook de koelvloeistof meer circuleren. Deze aanpak heeft voor mij goed gewerkt, maar een paar keer werd ik betrapt op het te hard laten werken van de transmissie. Vooral als het een geleidelijke, maar zeer lange helling is. Doe dus wat je moet doen om de motor koel te houden, maar houd zeker de temperatuur van je transmissie in de gaten.
Goed punt.
Ik heb een transmissiekoeler van de 6.0 diesel trucks geïnstalleerd.
Hij is 6 keer groter.
Vrijwel dezelfde kernafmetingen als de radiator.
Ik zal kijken of ik de installatiefoto's kan vinden.

Verzonden vanaf mijn Pixel 4 XL met Tapatalk

#12 ·
Het goede nieuws over het bewaken van je tranny-temperaturen terwijl je beslissingen neemt om je ECT's lager te houden tijdens een zware sleepsituatie, is dat als je de tranny heter hebt gekregen dan je prettig vindt, je gewoon een tranny-vloeistofwissel kunt plannen.

Ik weet dat dat voor sommigen misschien klinkt als het tegenovergestelde van goed nieuws, maar vergeleken met het mogelijk beschadigen van je motor door oververhitte koelvloeistoftemperaturen, is een tranny-spoeling geen probleem. Zelfs onderweg.

#13 ·
Ik heb geen problemen gehad sinds ik ben overgestapt op de grotere Saudi-koeler. Het is de perfecte aanvulling op een hete truck. Geeft je een kruk om dingen langzaam te doen.

#14 ·
Hé allemaal. Ik ben op zoek naar advies. Ik heb onlangs een gecertificeerde, gebruikte 2017 Ford F150 3.5L EcoBoost gekocht met 50.000 mijl en ik merk dat de motortemperatuur heet wordt en de ventilatoren aanslaat. Ik heb hem naar de dealer gebracht en ze hebben gecontroleerd op koelvloeistoflekken, maar geen gevonden. Ik heb gemerkt dat de motortemperatuurmeter de huidige temperatuur boven de 226 graden weergeeft. Bij het accelereren tot snelwegsnelheid (80 mph in SD) en na het passeren van een heuvel geeft de temperatuurmeter 230-236 graden aan. Meestal verdwijnt dit na 30-60 seconden, maar na het verlaten van de snelweg hoor ik de ventilatoren op volle toeren blazen. Ik merk de temperatuurmeting alleen in de 230's na het accelereren tot 80 mph of na het passeren van een heuvel. Dit gebeurt ongeacht of de airco of verwarming aanstaat en ik sleep niets. Dit is mijn eerste Ford-truck en ik weet niet zeker of dit normaal is of dat er iets mis is. Ideeën over wat er aan de hand is?
Ik heb hetzelfde probleem. Je hebt net precies beschreven wat de mijne doet. Tot nu toe heb ik de thermostaat, de cilinderkop-temperatuursensor, de intercooler vervangen en de radiator gespoeld. Ik heb hem naar de Ford-dealer gebracht, hij zei dat er een luchtbel in zat. (Systeem ontlucht). Toen ik hem ophaalde, kwam ik 1 mijl buiten de stad en hij begon onmiddellijk oververhit te raken. Ik moest 40 mph terug naar huis rijden. Ideeën?? Waterpomp lekt niet, dus ze zullen hem niet vervangen.

#15 ·
Ik heb hetzelfde probleem. Je hebt precies beschreven wat de mijne doet. Tot nu toe heb ik de thermostaat, de cilinderkop-temperatuursensor, de intercooler vervangen en de radiator gespoeld. Ik bracht hem naar de Ford-dealer, hij zei dat er een luchtbel was. (Systeem ontlucht). Toen ik hem ophaalde, kwam ik 1 mijl buiten de stad en hij begon onmiddellijk te oververhitten. Ik moest 40 mph terug naar huis rijden. Ideeën?? De waterpomp lekt niet, dus ze zullen hem niet vervangen.
Zijn er updates hierover? De mijne is al 6 keer in de werkplaats geweest voor garantie, sinds ik hem heb. Ik sta op het punt om deze truck terug te kopen. Ik dacht dat Ford kwaliteit was zoals mijn vorige ecoboosts, maar blijkbaar zijn ze naar de knoppen gegaan.

#22 ·
Mijn vrachtwagen heeft hetzelfde probleem als hier beschreven. Oververhitting trad pas op na de tweede vervanging van de distributieketting. Heb een 24ft autoaanhanger meer dan 18.000 mijl gesleept en nooit een hoge temperatuur gehad. Nu ik de aanhanger leeg sleep, blijft de temperatuur de helft van de tijd in de range van 230-235 graden.

#23 ·
Mijn vrachtwagen heeft hetzelfde probleem als hier beschreven. Begon pas te oververhitten na de tweede distributiekettingvervanging. Heb een 24ft autotrailer meer dan 18.000 mijl gesleept en nooit een hoge temperatuur gehad. Nu, met de lege trailer, blijft de temperatuur de helft van de tijd in de 230-235 range.

De dealer heeft de waterpomp en thermostaat vervangen en op de terugweg kreeg ik weer de temperatuurstijging. Gaat hier weer voor terug naar de dealer.
Heb je 2 distributiekettingen vervangen op je 18 King Ranch?
Ik snap gewoon niet hoe deze 3.5EB-motoren zo'n variatie in betrouwbaarheid hebben van de ene naar de andere. Het is gek.

Er moet een legitieme verklaring zijn voor hoe een modern massaproduct zo'n dispariteit kan hebben.

Verzonden vanaf mijn SM-G988U met Tapatalk

#27 ·
Toen ik het naar de dealer bracht, zeiden ze dat de olieleiding los zat. Toen zeiden ze dat ze er 70 mijl mee hadden gereden zonder oververhitting. Ik haal het op en rijd 3 mijl als het begint te oververhitten. Dus ik bracht het naar een ouderwetse monteur om het probleem op te lossen. De radiator zat verstopt met vuil, dus hij maakte de radiator schoon en verving uiteindelijk de koppakking.

#32 ·
Hé allemaal. Ik ben op zoek naar advies. Ik heb onlangs een gecertificeerde, gebruikte 2017 Ford F150 3.5L EcoBoost gekocht met 50.000 mijl en ik merk dat de motortemperatuur heet wordt en de ventilatoren aanslaan. Ik heb hem naar de dealer gebracht en ze hebben gecontroleerd op koelvloeistoflekken, maar geen gevonden. Ik heb gemerkt dat de motortemperatuurmeter de huidige temperatuur boven de 226 graden aangeeft. Bij het accelereren tot snelwegsnelheid (80 mph in SD) en na het passeren van een heuvel geeft de temperatuurmeter 230-236 graden aan. Meestal verdwijnt het na 30-60 seconden, maar na het verlaten van de snelweg kan ik de ventilatoren op volle toeren horen blazen. Ik merk de temperatuurmeting in de 230's alleen na het accelereren tot 80 mph of na het passeren van een heuvel. Dit gebeurt ongeacht of de airconditioning of verwarming aan staat en ik sleep niets. Dit is mijn eerste Ford-truck en ik weet niet zeker of dit normaal is of dat er iets mis is. Ideeën over wat er aan de hand is?
171748

2018 F150 Lariat 3.5 ECO Boost

De buitentemperatuur was 45 F. Belde Palmetto Ford in Charleston, SC en het hoofd van de serviceafdeling noemde dit “normaal” 10e versnelling bij 2.000 RPM???

Ik ga de dealer opnieuw bezoeken en voorstellen dat ze beginnen met te kijken of de inlaat/uitlaat van de radiator geblokkeerd is met vuil van de radiator.

Klinkt alsof dit een zeer veelvoorkomend probleem is?

#37 ·
View attachment 171748
2018 F150 Lariat 3.5 ECO Boost

Buitentemperatuur was 45 F. Belde Palmetto Ford in Charleston, SC en de chef van de serviceafdeling noemde dit “normaal” 10e versnelling bij 2.000 RPM???

Ik ga de dealer opnieuw bezoeken en voorstellen dat ze beginnen met te kijken of de inlaat/uitlaten van de radiator geblokkeerd zijn met vuil van de radiator.

Klinkt alsof dit een veel voorkomende gebeurtenis is?
Het verbaast me steeds weer wat deze dealers “normaal” zullen noemen. Ik zweer dat ze willen dat je motor ontploft. Je bent zeker niet gek, ik heb nog nooit zulke hoge temperaturen gezien, alleen maar cruisen bij elke omgevingstemperatuur. De hoogste temperatuur die ik ooit op mijn NGauge heb gezien, was 227 en dat was nadat ik de motor een paar keer op de snelweg had uitgewrongen, ik heb het over het naderen of overschrijden van 100 mph en turbo's die met 21 psi schreeuwen. Zelfs 227 maakte me nerveus en ik deed een stap terug. Mij is verteld dat ze in de noodloop gaan bij 250 graden, alles in de buurt van 230 of hoger lijkt me veel te dichtbij.

#33 ·
Hé allemaal. Ik ben op zoek naar advies. Ik heb onlangs een gecertificeerde, gebruikte 2017 Ford F150 3.5L EcoBoost gekocht met 50.000 mijl en ik merk dat de motortemperatuur heet wordt en de ventilatoren aanslaan. Ik heb hem naar de dealer gebracht en ze hebben gecontroleerd op koelvloeistoflekken, maar niets gevonden. Ik heb gemerkt dat de motortemperatuurmeter de huidige temperatuur boven de 226 graden weergeeft. Bij het accelereren tot snelwegsnelheden (80 mph in SD) en na het passeren van een heuvel geeft de temperatuurmeter 230-236 graden aan. Meestal verdwijnt het na 30-60 seconden, maar na het verlaten van de snelweg hoor ik de ventilatoren op volle toeren draaien. Ik merk de temperatuurmeting in de 230's alleen na het accelereren tot 80 mph of na het passeren van een heuvel. Dit gebeurt ongeacht of de airco of verwarming aan staat en ik sleep niets. Dit is mijn eerste Ford-truck en ik weet niet zeker of dit normaal is of dat er iets mis is. Ideeën over wat er aan de hand is?
Ik heb hetzelfde probleem. Tot nu toe heeft hij een nieuwe intercooler, radiator, waterpomp, thermostaat, koppakkingen, nieuwe turbo's. Ik heb lamellen losgekoppeld. Loopt nog steeds heet! Het is een 2015 F150 4x4 King Ranch. Ik ben serieus ten einde raad.

#110 ·
Ik heb hetzelfde probleem. Tot nu toe heeft het een nieuwe intercooler, radiator, waterpomp, thermostaat, koppakkingen, nieuwe turbo's. Ik heb lamellen losgekoppeld. Loopt nog steeds heet! Het is een 2015 F150 4x4 King Ranch. Ik ben serieus ten einde raad.
Ik heb dezelfde dingen vervangen, behalve de koppakking en mijn monteur zei dat het enige andere dat het zou kunnen zijn de ecm is, ik twijfel er echt over of ik geld in deze kwestie wil blijven steken

#35 ·
Heb hetzelfde probleem sinds september. Begon ermee na vervanging van de nokkenasverstellers. Ik ben bij 3 dealers geweest en ze zeggen dat het normaal is, wat het niet is. Mijn truck heeft nooit zo heet gelopen voordat de tsb werd uitgevoerd. 4 jongens op het werk hebben een F150 3.5L EcoBoost van 2017 tot 2020 en geen van hun trucks loopt zo heet. Kortom, je truck moet daadwerkelijk oververhit raken voordat Ford iets doet. Ik ben van plan een aanhanger te lenen als het warmer wordt en ermee te rijden tot hij oververhit raakt. Ik ben het zat om ermee bezig te zijn.

#39 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2017 met 3.5 ecoboost. De eerste 3 1/2 jaar heb ik nooit getallen op mijn temperatuurmeter gezien. Ik heb aanhangers getrokken in de zomer bij 115 graden hitte in Arizona met de airco aan, de bergen in en terug naar de verzengende woestijn, zonder getallen op de temperatuurmeter. Toen, 6 maanden geleden, in de winter, zonder airco en zonder aanhanger, en op redelijk vlak land, gaf de meter 226 aan en ging tot 236. Ik bracht hem naar de dealer en ze vervingen de waterpomp. De volgende dag moest ik naar de bergen rijden - geen airco en geen aanhanger - en het deed hetzelfde. Ik belde de dealer en ze zeiden dat het normaal was. Ik vertelde hem dat het 3 1/2 jaar nooit was gebeurd en nu in de laatste 6 maanden de hele tijd gebeurt. Dat lijkt me niet normaal. Dus bracht ik hem naar een andere dealer en ze vervingen de thermostaat en een slang waarvan ze zeiden dat er een gaatje in zat. Ik ging 2 dagen later naar de bergen en hetzelfde. De temperatuurmeter begint getallen te tonen tot 236. Hij gaat echter niet over de 236. Een interessante kanttekening: soms, als ik een heuvel oprijd en de temperatuur begint te stijgen, begint de temperatuur te dalen naarmate ik verder klim, tot het punt dat er geen getallen meer verschijnen. Ik denk dat ik het ga opgeven en gewoon wacht tot mijn motor smelt.

#40 ·
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2017 met 3.5 ecoboost. De eerste 3 1/2 jaar heb ik nooit cijfers op mijn temperatuurmeter gezien. Ik heb aanhangers getrokken in de zomer bij 115 graden hitte in Arizona met de airco aan, de bergen in en terug naar de verzengende woestijn, zonder cijfers op de temperatuurmeter. Toen, 6 maanden geleden, in de winter, zonder airco en zonder aanhanger, en op redelijk vlak terrein, gaf de meter 226 aan en ging tot 236.

Ik bracht hem naar de dealer en ze vervingen de waterpomp. De volgende dag moest ik naar de bergen rijden - geen airco en geen aanhanger - en het deed hetzelfde. Ik belde de dealer en ze zeiden dat het normaal was. Ik vertelde hem dat het 3 1/2 jaar nooit was gebeurd en nu in de laatste 6 maanden de hele tijd gebeurt. Dat lijkt me niet normaal.

Dus ik bracht hem naar een andere dealer en ze vervingen de thermostaat en een slang waarvan ze zeiden dat er een gaatje in zat. Ik bracht hem 2 dagen later naar de bergen, en hetzelfde. De temperatuurmeter begint cijfers te tonen tot 236. Hij gaat echter niet over de 236.

Een interessante kanttekening: soms, als ik een heuvel oprijd en de temperatuur begint te stijgen, begint de temperatuur te dalen naarmate ik verder klim, tot het punt dat er geen cijfers meer verschijnen. Ik denk dat ik het hierbij laat en gewoon wacht tot mijn motor smelt.
Man, ik voel je! Dit heeft me op zijn zachtst gezegd geërgerd. Ik zit bij dealer nummer 4. Als ze het probleem niet kunnen vinden, kunnen ze de ##$%^& truck terugkopen!

#42 ·
Ja, ik heb dit probleem sinds september, ben naar 4 dealers geweest en ze zeggen dat het normaal werkt. Ze zeiden dat ze pas iets zouden doen als er daadwerkelijk een code wordt gegenereerd of 270° wordt bereikt. Ik heb Ford corporate gebeld om een ​​zaak te openen en beide keren zeiden ze dat ze niets konden doen totdat er daadwerkelijk een code werd gegenereerd.

#44 ·
Ja, ik heb dit probleem sinds september, ben naar 4 dealers geweest en ze zeggen dat het normaal werkt. Ze zeiden dat ze pas iets zouden doen als er daadwerkelijk een code wordt gegenereerd of 270° wordt bereikt. Ik heb Ford corporate gebeld om een ​​zaak te openen en beide keren zeiden ze dat ze niets konden doen totdat er daadwerkelijk een code werd gegenereerd.
Na 5 dealers, 1 monteur en 8.000,00 dollar later. Eindelijk heb ik mijn oververhittingsprobleem opgelost. Het probleem was de waterpomp. Je moet teruggaan met de OEM-waterpomp. De O'Reilly-versie verplaatst niet genoeg vloeistof om de 3.5 ecoboost voldoende koel te houden. Ik hoop dat dit helpt.

#45 ·
Bedankt. Mijn waterpomp is vervangen door de allereerste dealer waar ik de truck naartoe bracht. Maar het heeft het probleem nooit opgelost, wat, zoals ik nu weet, door Ford niet eens als een probleem wordt beschouwd. Nadat ze de waterpomp hadden vervangen, was ik de volgende dag weer op weg met precies dezelfde resultaten alsof ze nooit iets hadden gedaan. Om zeker te zijn, dit is frustrerend. Hier in Arizona komen we de zomermaanden in en de bergen in gaan om een aanhanger te trekken, wordt een avontuur.

Er is een merkwaardig maar consistent ding dat gebeurt als je de heuvels opgaat. Als ik de heuvels opga, zelfs een lichte helling, begint de meter de getallen op 228 te tonen, dan stijgt hij naar 230, 232 en tot 236. Maar als ik bergop gas geef, waar de truck in hogere toeren gaat, begint de temperatuur te dalen, soms daalt hij helemaal terug naar waar de getallen verdwenen zijn. Dat lijkt mij heel contra-intuïtief: lagere toeren = hogere temperaturen; en hogere toeren = lagere temperaturen.

Is er nog iemand die deze ervaring heeft gehad met de toeren?

#46 ·
Bedankt. Mijn waterpomp is vervangen door de allereerste dealer waar ik de truck naartoe bracht. Maar het heeft het probleem nooit opgelost, wat, zoals ik nu weet, niet eens als een probleem wordt beschouwd door Ford. Nadat ze de waterpomp hadden vervangen, was ik de volgende dag weer op weg met precies dezelfde resultaten alsof ze nooit iets hadden gedaan. Om zeker te zijn, is dit frustrerend. Hier in Arizona komen we de zomermaanden in en de bergen in gaan om een aanhanger te trekken, wordt een avontuur.

Er is een merkwaardig maar consistent iets dat gebeurt als je bergop gaat. Als ik de heuvels opga, zelfs een lichte helling, begint de meter de getallen op 228 te tonen, dan stijgt hij naar 230, 232 en tot 236. Maar als ik bergop gas geef, waar de truck in hogere toeren gaat, begint de temperatuur te dalen, soms helemaal terug naar waar de getallen verdwenen zijn. Dat lijkt me heel contra-intuïtief: lagere toeren = hogere temperaturen; en hogere toeren = lagere temperaturen.

Heeft iemand anders deze ervaring gehad met de toeren?
ja, daarom zeggen we allemaal dat als je sleept, je hem uit de 8e, 9e en 10e versnelling moet vergrendelen, je wilt de toeren op 2500 of iets daarboven houden (2750 toeren is waar hij het maximale koppel maakt), maar ga ook niet de pis uit beide draaien, als ik sleep, probeer ik het altijd rond die toeren te houden