Hé allemaal. Ik ben op zoek naar advies. Ik heb onlangs een gecertificeerde, gebruikte 2017 Ford F150 3.5L EcoBoost gekocht met 50.000 mijl en ik merk dat de motortemperatuur heet wordt en de ventilatoren aanslaan. Ik heb hem naar de dealer gebracht en ze hebben gecontroleerd op koelvloeistoflekken, maar geen gevonden. Ik heb gemerkt dat de motortemperatuurmeter de huidige temperatuur boven de 226 graden weergeeft. Bij het accelereren tot snelwegsnelheid (80 mph in SD) en na het beklimmen van een heuvel geeft de temperatuurmeter 230-236 graden aan. Meestal verdwijnt dit na 30-60 seconden, maar na het verlaten van de snelweg hoor ik de ventilatoren op volle toeren blazen. Ik merk de temperatuurmeting alleen in de 230's na het accelereren tot 80 mph of na het beklimmen van een heuvel. Dit gebeurt ongeacht of de airconditioning of verwarming aan staat en ik sleep niets. Dit is mijn eerste Ford-truck en ik weet niet zeker of dit normaal is of dat er iets mis is. Ideeën over wat er aan de hand is?