F150 Ecoboost Forum banner
21 - 40 of 54 Posts
Voor iedereen die de 180 graden thermostaat gebruikt.
Hoe gaat het?
Problemen?
Verandering in brandstofverbruik (beter - slechter)
Zodra het weer warmer wordt, ben ik van plan om de koelvloeistof van mijn vrachtwagen af te tappen en bij te vullen. Aangezien ik de koelvloeistof aftap, kan ik net zo goed de thermostaat vervangen. Ik heb 204.000 mijl.
Ik zie het huidige onderdeelnummer RT-1258 BR3Z-8575-G
Als de 180 graden motorcraft met de verbeterde plastic bodem.

Ik rijd met een 188 en de vrachtwagen loopt altijd koel. Als je in een kouder klimaat zit, zou ik aanraden om het verschil te splitsen. Ik heb een winter lang met een 180 gereden en hij koelde af als de vrachtwagen in koudere weersomstandigheden stond. (Warmteverlies van het aluminium blok.) Het brandstofverbruik is hetzelfde gebleven. Zorg ervoor dat je ook de o-ring afdichting krijgt.

Ik rijd met een 188 en de truck loopt altijd koel. Als je in een kouder klimaat zit, zou ik aanraden om het verschil te splitsen. Ik reed een winter lang met een 180 en hij koelde af als de truck in koudere weersomstandigheden stond. (Warmteverlies van het aluminium blok.)

Het brandstofverbruik is hetzelfde gebleven. Zorg ervoor dat je ook de o-ring afdichting krijgt.
Bedankt voor je input.

Mijn temperaturen lopen. Gemiddeld 200 tot 212 in temperaturen van 28 tot 40 graden.
Het lijkt me gewoon hoog. Sinds ik een OBD-lezer heb om de temperaturen te lezen.

Ik denk dat bij 204.000 mijl. Het is misschien een goed moment om de thermostaat te vervangen als goed preventief onderhoud.

Dank u voor uw input.

Mijn temperaturen lopen. Gemiddeld 200 tot 212 in temperaturen van 28 tot 40 graden.
Voor mij lijkt het gewoon hoog. Sinds ik een OBD-lezer heb om temperaturen te lezen.

Ik denk dat bij 204.000 mijl. Misschien een goed moment om de thermostaat te vervangen als goed preventief onderhoud.
De (nu bijgewerkte) fabrieksversie zal dat oplossen, de mijne zit op 187 en komt nooit boven de 200 (tenzij er zwaar wordt gesleept). Het is al duizenden kilometers zeer consistent.

Toen ik de mijne op mijn 13 verving, dacht ik dat er de 190 of zelfs 195* in zou zitten. Blijkt dat het een 188* was.

Ik ben toch overgestapt op de 180*.
Het draait grotendeels koeler als je rondrijdt. Geef het wat meer vermogen voor een langere tijd en de temperaturen stijgen, maar ze beginnen rond de 10* koeler, dus dat helpt wel, vooral bij het slepen. Ik zal nog steeds 220+ halen bij het beklimmen van hellingen, maar ik merk wel dat het vrij snel afkoelt als het vermogen wordt verminderd.

Tot nu toe gaat het prima, maar ik rijd er niet meer dagelijks mee, dus het is nu meestal alleen nog maar in de zomer voor sleeptaken.

Mitch

Dank u voor uw input.

Mijn temperaturen lopen. Gemiddeld 200 tot 212 bij temperaturen van 28 tot 40 graden.
Voor mij lijkt het gewoon hoog. Sinds ik een OBD-lezer heb om de temperaturen te lezen.

Ik denk dat bij 204.000 mijl. Het is misschien een goed moment om de thermostaat te vervangen als goed preventief onderhoud.
De enige keer dat ik 212 zie, is een lange trek in Overdrive met veel boost.

owns 2017 Ford F-150 Lariat
Dus ik wil hier mijn status updaten. Het is nu bijna 2 weken geleden.

Ik heb mijn thermostaat vervangen door de 180 graden motorcraft (onderdeelnummer RT-1258 BR3Z-8575-G).

Ik heb de kogellager voor het ontluchtingsgat van dit ontwerp thermostaat verwijderd.

Oorspronkelijk zou ik een volledige drain en vulling doen.
Ik heb de koelvloeistoftank leeggezogen. De totale koelvloeistof die ik daartussen en van de thermostaat kreeg, kwam dicht bij 1,5 gallon. Dacht dat is goed genoeg.

Ik moest de buis die in de turbo gaat verwijderen, kon gewoon niet bij de 8 mm bouten van de thermostaatbehuizing komen.
Ik ben eigenlijk blij dat ik die buis heb verwijderd. Want toen ik de klem op de turbo los wilde draaien. De klem zat niet eens vast, hij was erg los. Ik trok gewoon en de buis kwam er meteen af!

Hier zijn mijn waarnemingen als volgt.

Standaard 190 thermostaat temperaturen 204 tot 215
Buitentemperaturen 25 tot 40 graden

Nieuwe motorcraft 180 graden thermostaat
Buitentemperaturen 40 tot 80 graden. Ik heb nog geen 200 graden gehaald en dat is echt gas geven.
Soms heb ik de temperatuur zien dalen tot 177 tijdens het uitrollen op de snelweg.

Merk ook op, zoals eerdere mensen hier hebben verklaard. De trans temp is ook veel koeler. Heb nog geen 200 gehaald, nog niet gesleept.
Zou veel beter moeten zijn als ik deze zomer mijn hybride 6.000 pond (alles behalve de gootsteen 🤣) volledig beladen aanhanger sleep.

Warmte is helemaal geen probleem geweest in koude ochtenden.

Ook lijkt het verbruik iets beter te zijn.
En ik denk ook dat de motor gewoon beter lijkt te draaien.

Mijn gedachte is dat de 180 graden er vanaf de fabriek in had moeten zitten

Ik wilde iedereen even updaten. En bedankt 2016XLT4x4 voor het plaatsen van zo'n goede originele post hierover.

De 180 is een vrij veilige gok voor deze trucks. Als je 204-215 zag met de standaard 190, zou ik denken dat hij waarschijnlijk een beetje vastzat. Veel trucks met de nieuwe standaard 190 (eigenlijk 187) zien ongeveer 200 tops zonder te slepen. Blij om te zien dat ze koeler draait!

De 180 is een vrij veilige gok voor deze trucks. Als je 204-215 zag met de standaard 190, zou ik denken dat hij waarschijnlijk een beetje vastzat. Veel trucks met de nieuwe standaard 190 (eigenlijk 187) zien ongeveer 200 tops zonder te slepen.
Blij om te zien dat ze koeler draait!
Dat is mijn ervaring geweest. Tijdens het slepen heb ik even 230 gezien op een lange heuvel, meestal is het echter onder de 220.

Discussion starter · #32 ·
Mijn 180 T-stat houdt mijn motorkoelvloeistoftemperaturen nog steeds in de 190 - 200 graden range onbelast, ongeacht de buitentemperatuur. De transmissie is altijd ongeveer 10 graden koeler.
Ik heb onlangs mijn caravan gesleept en hem deze keer wat harder aangepakt. Ik zag dat de motorkoelvloeistofpieken opliepen tot 217 graden, maar het daalde meteen weer toen ik het wat rustiger aan deed. Ik heb 30.000 mijl met een 180 thermostaat. Beste mod ooit.

Ik geloof dat de fabrieksinstelling van de thermostaat is ontworpen om de motor zo snel mogelijk op de ideale temperatuur voor emissies te krijgen. Zolang hij warm genoeg stationair draait om voor de smogtest te slagen, zit je goed.
Wat is "Smog"? Dat hebben we hier niet...

Heeft iemand gemerkt dat de luiken langer gesloten blijven? Ik heb een 188* in de doos liggen, maar twijfelde of ik een 190* (RT1251) zou gebruiken. 19' 3.5L. Bezorgd over de algoritmen op de ECU die niet blij zijn.
Na nokkenasfasers hebben de ventilatoren veel gedraaid, de nieuwe normaal is 212* bij koude omgevingstemperaturen.

Ik draai momenteel een 188 en de ecm kan het geen biet schelen. Ik heb ook een 180 gedraaid.

Killa, bedankt voor een ander positief antwoord, dat zal me er nu toe aanzetten om de tstat te veranderen in de 188*.

Ik vermeldde of de computer de rolluiken langer zou laten draaien om zijn doeltemperatuur te bereiken, geen storing. Ik veronderstel dat ik een paar vinnen kan verwijderen om wat lucht binnen te laten.

Hoe zit het met het uitboren van het ontluchtingsventiel? We deden dit in de GM-compressorgemeenschap om koelvloeistof te laten circuleren. Anderen beweren dat de extra gaten de opening zouden vertragen door de afkoeling van de hetere kant.

Als je lagere bedrijfstemperaturen wilt, doe dan een 180 in plaats van een 188, tenzij je in een koud klimaat woont. Of wacht tot de lamellen volledig open zijn en trek de stekker van de lamellen onder de motorkapvergrendeling los. Ik ken niemand die onze thermostaten boort.

Discussion starter · #39 ·
Ik gebruik al 15 maanden en 35.000 mijl een 180-thermostaat in mijn 2018 3.5. (beste mod ooit)
Mijn "normale" motortemperatuur schommelt rond de 192 - 194. Hij piekt tot 212 bij het hard optrekken op heuvels, maar zakt meteen weer. Geen idee wat mijn grill shudders denken.

Hallo allemaal, ik heb de radiator van de pauw leeggehaald. Ik heb een slang gebruikt, een gallon koelvloeistof opgevangen, maar moest een opvangbak gebruiken omdat het ook gewoon uit de opening kwam toen het werd losgeschroefd. Ik heb een nieuwe o-ring gebruikt en de ontluchtingsklep naar boven gericht. Ik heb het niet uitgeboord zoals gepland. Ik ben ook gegaan met Prestone Max/Platinum zoals hier eerder aanbevolen. Er staat een 56/44 mix op de kan.

Tot nu toe ligt de transmissietemperatuur in de range van 170-190, omlaag van 200-215. Met behulp van de a/c zit ik consequent op 188-190 voor motortemperaturen, op de snelweg kan het van 180-192 gaan. Zonder a/c 193-203.

De oude t-stat zat duidelijk vast. Ik kan zien waar het messing wreef en toen het werd samengedrukt, kwam het niet terug. Ik zal een kooktest doen en die resultaten met de foto's plaatsen. Vreemd genoeg zat er een veer, die leek op een veer van een pen, vast in de bodem van de opening.

21 - 40 of 54 Posts