F150 Ecoboost Forum banner
41 - 60 of 60 Posts
Skąd dokładnie wycieka olej? Dopływ z bloku, złącze na turbosprężarce, które obejmuje dopływ i odpływ, czy złącze odpływu na bloku?
Przepraszam, tak, myślałem o płynie chłodniczym i czuję się jak idiota! Zapomniałem, że są one jednoczęściowe dla dopływu i odpływu i rozumiem, dlaczego nie byłoby to możliwe bez czegoś na zamówienie, więc przypuszczam, że wycieka z dolnego złącza oleju turbosprężarki. Zamierzam również wypróbować nowy zestaw przewodów ze stali nierdzewnej i mam nadzieję, że będą lepiej pasować. Wiem, że te uszczelki są zgniatane i muszą być wymieniane za każdym razem, gdy się z tym majstruje, ale dlaczego istnieje określona kolejność dla dwóch śrub, o ile jest ona równa z płytą powrotną? To do 18 Nm, ale czy jest jakiś konkretny obrót po tym dla każdego, którego nie widziałem podczas badań?
 
Wiem, że te uszczelki są zgniatane i muszą być wymieniane za każdym razem, gdy się z nimi majstruje, ale dlaczego istnieje określona kolejność dla dwóch śrub, o ile są one w jednej linii z płytą powrotną? To 18 Nm, ale czy po tym jest określony obrót dla każdej z nich, którego nie widziałem podczas wyszukiwania?
Tak, kolejne 30 stopni po początkowym momencie obrotowym.
Ale należy pamiętać, że początkowy moment obrotowy wynosi tylko 10 Nm.

Upewnij się również, że zakładka uszczelki zgniatającej jest skierowana w dół, a nie w górę w kierunku turbosprężarki. To zdarzyło się niektórym osobom.

Image
 
Discussion starter · #43 ·
Przepraszam, tak, myślałem o płynie chłodniczym i czuję się jak idiota! Zapomniałem, że są one jednoczęściowe dla zasilania i odpływu i rozumiem, dlaczego byłoby to niemożliwe bez czegoś wykonanego na zamówienie, więc przypuszczam, że wycieka z dolnego złącza oleju turbosprężarki. Zamierzam również wypróbować nowy zestaw przewodów ze stali nierdzewnej i mam nadzieję, że będą lepiej pasować. Wiem, że te uszczelki są zgniatane i muszą być wymieniane za każdym razem, gdy się z tym majstruje, ale dlaczego istnieje określona kolejność dla dwóch śrub, o ile są one w jednej linii z płytą powrotną? To 18 Nm, ale czy jest jakiś konkretny obrót po tym dla każdego, którego nie widziałem podczas wyszukiwania?
A jeśli dostaniesz nowe przewody, kup je od Forda. Upewnij się, że wymieniasz sitka olejowe wychodzące z bloku, jeśli nie zrobiłeś tego za pierwszym razem.
 
A jeśli dostaniesz nowe przewody, wziąłbym je od Forda. Upewnij się, że wymieniasz sitka olejowe wychodzące z bloku, jeśli nie zrobiłeś tego za pierwszym razem.
Tak, sitka olejowe są nowe! Czy przewody Forda są ze stali nierdzewnej, czy to naprawdę ma znaczenie, jeśli są nowe?

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi Gord0!
 
Żeby nie odgrzebywać starego posta, ale właśnie przez to przechodzę i mam pytanie.

Jak upewniłeś się, że gwinty na złączu M14 (strona turbosprężarki) miały 8,5 mm? Po prostu przycięte do rozmiaru?
 
Prawdopodobnie dlatego, że otwór, do którego wchodzą, kończy się na mniej więcej takiej głębokości. Ale @Gord0 również może wiedzieć.
 
owns 2017 Ford F-150 Lariat
  • Thanks
Reactions: ShadeTreeJT
Discussion starter · #48 ·
Minęło trochę czasu, odkąd to robiłem, ale jestem prawie pewien, że @FanaticalKilla ma rację. Teraz, gdy Full Race ma już zestaw, nie zrobiłbym ich sam.
 
Od kilku miesięcy badam tę pracę i za każdym razem, gdy idę zobaczyć ciężarówkę, żeby zobaczyć, gdzie wszystko jest/idzie, odchodzę. Nie mogę pojąć, jak mam to sam zrobić. Zwłaszcza żeby dostać się do tylnych przewodów do bloku, mam bardzo małe dłonie i dobry zasięg i nie mogę nawet położyć na tym palca, planowałem zrobić również moje kolektory i rury spustowe, ale wciąż nie widzę, jak dostać się do tego złącza. To wstyd, bo reszta wygląda jak bułka z masłem.
 
Wiele osób zdejmuje kolektor dolotowy i zaczyna od góry. Pomocny byłby również "Topside creeper".
 
owns 2017 Ford F-150 Lariat
Discussion starter · #51 ·
Tak, zdjęcie kolektora i podejście od góry jest najłatwiejsze. Strona pasażera jest dobrze widoczna z nadkola po wyjęciu wewnętrznej osłony i usunięciu pompy próżniowej.
 
To główny powód, dla którego nie jestem mechanikiem, rozbieranie połowy cholernej ciężarówki tylko po to, żeby dostać się do smarowniczki🤦🏻
 
To główny powód, dla którego nie jestem mechanikiem, rozkładanie połowy cholernej ciężarówki tylko po to, żeby dostać się do smarowniczki🤦🏻
Trzeba mieć cierpliwość i metodyczny plan. To mnóstwo zabawy, a potem pewnego dnia cały plan idzie do diabła 🐺…
 
owns 2017 Ford F-150 Lariat
  • Like
Reactions: srs1990
Trzeba mieć cierpliwość i metodyczny plan. To mnóstwo zabawy, a potem pewnego dnia cały plan idzie do wilków 🐺…
To szalone, bo w większości rzeczy w życiu, w tym w mojej pracy, jestem bardzo obeznany technicznie, mam dyplom inżyniera, dobrze znam się na samochodach i ciężarówkach, po prostu NIENAWIDZĘ wykonywać pracy przy mojej ciężarówce, mój drugi samochód był cytryną i miałem go przez 4 lata i pozostawił po sobie tak okropny smak w ustach, że prawie tracę zmysły, gdy jakikolwiek pojazd, który posiadam, ma jakiekolwiek problemy.
 
Od kilku miesięcy badam tę pracę i za każdym razem, gdy idę zobaczyć ciężarówkę, żeby zobaczyć, gdzie wszystko jest/idzie, odchodzę. Nie mogę pojąć, żeby zrobić to samemu. Zwłaszcza żeby dostać się do tylnych przewodów do bloku, mam bardzo małe dłonie i dobry zasięg i nie mogę nawet położyć na tym palca, planowałem zrobić również swoje kolektory i rury spustowe, ale wciąż nie widzę, jak dostać się do tego złącza. To wstyd, bo reszta wygląda jak bułka z masłem.
Wyjąłem cały silnik, więc robię to wszystko na raz.
 
Wyjąłem cały silnik, więc robię to wszystko na raz.
W większości jestem z boku, ale także zainteresowany i pomagam mojemu kumplowi wymienić silnik w jego Tacoma w ten weekend lub przynajmniej zacząć. lol, cieszę się tylko, że to nie mój. Ale tak, chciałbym po prostu podnieść kabinę, a ta robota z kolektorem turbosprężarki byłaby pestką.
 
Od miesięcy badam tę pracę i za każdym razem, gdy idę zobaczyć ciężarówkę, żeby zobaczyć, gdzie wszystko jest/idzie, odchodzę. Nie mogę się zmusić do zrobienia tego samemu. Zwłaszcza żeby dostać się do tylnych przewodów do bloku, mam bardzo małe dłonie i dobry zasięg i nie mogę nawet położyć na tym palca, planowałem zrobić również moje kolektory i rury spustowe, ale wciąż nie widzę, jak dostać się do tego złącza. To wstyd, bo reszta wygląda jak bułka z masłem.
Ja też tak uważam! Do tego stopnia, że po zbyt długich rozważaniach nad zrób-to-sam, wycofałem się i zleciłem to warsztatowi.

Cóż, i tak musiałem sam zrobić Turbo R&R, a także R&R rury spustowej.

A gdybym wiedział wcześniej to, co wiedziałem później, to sam bym się za to zabrał.*

*Zwróć uwagę na gwiazdkę. Myślę, że największym ryzykiem/wyzwaniem w tej pracy jest 1) dostanie się do tego złącza z tyłu głowicy i 2) radzenie sobie z ewentualnymi pękniętymi szpilkami kolektora, jeśli ma to zastosowanie. Ponieważ warsztat wykonał tę pracę za pierwszym razem, zajęli się oboma tymi rzeczami za mnie, więc przyznam, że nie musiałem.

Jeśli chodzi o 1), rozumiem, że jest to bardziej zniechęcające w przypadku ciężarówek 12. generacji ze względu na ograniczony prześwit przegrody czołowej.

Podsumowując - jeśli możesz poczuć się komfortowo z pozycjami nr 1 i 2 powyżej (niebagatelne JEŚLI), to reszta pracy wcale nie była tak zła, jak sugeruje na pierwszy rzut oka samo spojrzenie na instalację wodno-kanalizacyjną. Po usunięciu wykładzin błotników jest mnóstwo dostępu do prawie wszystkiego. Jest wiele kroków, zajmuje to cholernie dużo czasu dla majsterkowicza na podjeździe, ale nic nie jest zbytnio skomplikowane, jeśli się nie spieszysz.
 
@Boatwaco Zapraszam do przeniesienia tego tam, gdzie uważasz, że powinno się znaleźć.

To jest dla mojej gen 1 (2013)

W razie pytań, zapraszam do zadawania.

Turbo do tyłu głowicy:
2x 6an pełny przepływ 90° tył głowicy
Długość przewodu 15,25"
2x 6an pełny przepływ 45° turbo
4x M14x1,5 do 6an. Te dwa, które wchodzą do turbo, musisz upewnić się, że gwinty mają tylko 8,5 mm długości.

Blok kierowcy do turbo:
1x M18x1,5 do 6an dla bloku.
1x 6an pełny przepływ 90° z bloku
Długość przewodu 3,4"
1x 6an pełny przepływ 60° z turbo
1x m14x1,5 do 6an dla turbo. Upewnij się, że gwinty mają tylko 8,5 mm długości, które wkręcają się w turbo

Blok pasażera do turbo:
1x m18x1,5 do 6an dla bloku
1x 6an żeński do męskiego 90 kolanko za sprężarką AC.
1x 6an prosto z kolanka 90
Długość przewodu 3,65"
1x 6an pełny przepływ 90 turbo
1x m14x1,5 do 6an dla turbo. Upewnij się, że gwinty mają tylko 8,5 mm długości, które wkręcają się w turbo

Strona pasażera, przymocuj przewód, który wychodzi z bloku do turbo jako pierwszy i 90 do złączki bloku. To pozostawia proste połączenie do podłączenia i faktycznie masz miejsce. Po podłączeniu przykręć turbo do kolektora.

Po stronie kierowcy jest więcej miejsca, ale poczekaj z przykręceniem turbo do kolektora, aż podłączysz ten przewód.

Przewody od bloku do turbo są największym problemem po obu stronach. Nie są to również proste strzały, więc upewnij się, że kąty są bliskie, w przeciwnym razie długość przewodu będzie nieprawidłowa

Upewnij się, że przewody turbo do tyłu głowicy nie łukują się wyżej niż złączka na głowicy, w przeciwnym razie będziesz miał wysokie miejsce, które będzie miało potencjał do powstania pęcherzyka powietrza.

6x m14x1,5 do 6an. 4 z nich potrzebują 8,5 mm długości gwintu m14x1,5.

2x m18x1,5 do 6an

4x pełny przepływ 90 6an

2x pełny przepływ 45 6an

1x pełny przepływ 60 6an

1x 90 kolanko męskie do żeńskie 6an

1x 6an proste

Co najmniej 5' przewodu 6an.

Odpowiedni rozmiar oringów (cokolwiek jest na złączkach jiffy). Przepraszam, nie mierzyłem rozmiarów dla tego.

1x "niestandardowy" klucz

Zdjęcia w dowolnej kolejności.

Edycja, aby dodać: Wymienione długości przewodów to rzeczywiste długości cięcia.
 
Discussion starter · #59 ·
Czy możesz może wysłać link do miejsca, gdzie kupiłeś wszystkie te części? Chcę sam zrobić tego rodzaju ulepszenie.
Minęło trochę czasu, ale wydaje mi się, że Amazon. Najlepszym i najłatwiejszym rozwiązaniem jest teraz zakup zestawu od Full Race.
 
41 - 60 of 60 Posts