F150 Ecoboost Forum banner
Status
Not open for further replies.
41 - 60 of 1,375 Posts
Startte het vanmorgen om 65F buiten en hoorde het weer (een paar dagen ertussen zonder het te horen bij een start). Ga het helaas inleveren. Ik vraag me af of het een oliedrukprobleem is in plaats van de veer of ketting die uitrekt als mensen het zo snel terugkrijgen.

Nou, het lijkt erop dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij, dnellans. Ik heb mijn vrachtwagen al ongeveer 4 maanden niet meer koud gestart omdat ik zo ver pendel, mijn vrouw rijdt met mijn vrachtwagen en ik rijd met haar auto, maar aangezien ze vrij is voor de feestdagen, besloot ik vanmorgen de vrachtwagen te nemen. Ik startte hem op afstand toen ik de deur uitliep en het klonk precies hetzelfde als de video die door fordguy is geplaatst. Ik heb de hele deal met de CAC al gehad en nu dit... gelukkig heb ik de uitgebreide garantie gekocht. :mad: 2011 met 67xxx gereden met volledig synthetisch sinds ik hem kocht met 17xxx, elke 5000 veranderd.
Welkom op het forum, matt60. Als volgende stap raad ik aan een afspraak te maken bij uw dealer zodat ze een diagnose kunnen stellen. Kom terug en vertel ons wat u ontdekt; ik kan u helpen zodra de dealer de zaken heeft bekeken.Crystal

startte het vanmorgen om 65F en hoorde het weer (een paar dagen ertussen zonder het te horen bij een start). Ga het helaas inleveren. Ik vraag me af of het een oliedrukprobleem is in plaats van de veer of de ketting die uitrekt als mensen het zo snel terugkrijgen.
Het is geen veer of per se een uitrekking, de TSB is voor Phasers en de distributieketting. Maar ook ik geloof dat het een probleem is met olie die niet snel genoeg naar de bovenkant komt of dat de olie terugloopt naar de carterpan vanaf de bovenkant. Omdat het oliefilter horizontaal in plaats van verticaal zit, is dit mijn overtuiging.

Save
Het is geen veer of per se een rekding, de TSB is voor Phasers en de distributieketting. Maar ook ik geloof dat het een probleem is met olie die niet snel genoeg de bovenkant bereikt of dat de olie terugloopt naar de carterpan vanaf de bovenkant. Omdat het oliefilter horizontaal in plaats van verticaal zit, is dit mijn overtuiging.
Het Phaser-ontwerp werd door Ford als de schuldige genoemd.

Save
Mijn andere probleem op dit moment komt van miss fires en nu draait de truck onregelmatig en schudt lichtjes bij hoge snelheden. Ik moet eraan toevoegen dat ik het CAC- en bougieprobleem had bij 66K mijl. Dat werd aangepakt en opgelost. De miss fires gebeurden opnieuw rond 117K en de bougies werden opnieuw vervangen, maar de truck is niet meer dezelfde als na de eerste ronde. Ik herinner me dat de katten die keer werden vervangen, maar deze keer niet. Sorry om van het onderwerp af te wijken!

Save
Als je de bougies hebt vervangen en nog steeds misfires hebt, is het tijd om naar de bobines zelf te gaan kijken.

Wat betreft het geluid, het kan mogelijk leiden tot een totale distributiekettingbreuk als gevolg van de extra belasting ervan.

• Like
Reactions: scmoose
Save
Mijn truck opgehaald bij Veterans Ford in Tampa, nadat het startgeratel en de distributieketting zo ver waren uitgerekt dat het 6 graden buiten de marge was en de truck in de noodloop stond, ik was heel duidelijk over wat er mis was, de tsb 15-1031 uitgeprint en een kopie aan de servicemedewerker, monteur gegeven en een kopie op de stoel achtergelaten, 4 dagen later was de truck klaar.......

ze hebben de tsb 15-1031 niet gedaan, ze hebben een oude gedaan, die de nokkenasfasers niet vervangt, De eerste dag is het koude startgeratel luider dan ooit..... WTF

Ik kan niet geloven dat Ford het probleem met hun nokkenasverstellers nog steeds niet kan oplossen. Ze hadden een groot probleem met veel van de 5.4 motoren en 10 jaar later nog steeds? Echt waar?

Nou, fijne verdomde feestdagen voor mij! Mijn phaser geratel komt terug, en ik denk dat een drijfstanglager mogelijk kapot gaat. Hoor een kloppend geluid bij het gas geven vanuit stationair toerental als de motor warm is. Ik moet zeggen, zelfs als de dealer dit oplost [geen garantie meer], dan is het voor mij klaar - ik ben klaar met Ford en de Ecoboost!

Save
Ik heb bijna 3 weken op onderdelen gewacht, maar ze vertelden me dat er geen problemen waren om er in de tussentijd mee te rijden, dus je zou je vrachtwagen moeten hebben totdat die onderdelen binnenkomen. Het zal niets beschadigen.

Save
Ik ben nu zover dat ik bijna een afspraak ga maken bij de dealer en wilde even kijken of iemand advies heeft over wat ik moet zeggen of meebrengen om de situatie te vergemakkelijken. Ik heb koude ochtendstarts opgenomen en heb 5 of 6 goede video's waarin je het geratel heel duidelijk kunt horen, maar van wat ik heb gelezen, moet de dealer de truck hebben om het geluid te proberen te reproduceren.

Wees bereid om de vrachtwagen een week te verlaten. Zeg hen dat ze hem een dag of twee niet moeten aanraken, inclusief hem niet te verplaatsen, enz. Zo heeft hij de tijd om af te koelen. Zeg hen dat ze hem moeten bewaren totdat ze het horen, want je hebt het bewijs dat hij het doet.

Save
Vorige week de truck weggebracht en ze konden de volgende dag het geluid bevestigen en zeiden dat ze de phasers en de ketting zouden vervangen, maar de onderdelen zijn in backorder en zouden 6-8 weken duren. Ik was ook verrast toen de serviceman me vertelde dat er nog een TSB-update voor de CAC was, maar dat het $80 zou kosten, dus ik vroeg hem wat de oplossing was en hij vertelde me in feite dat ze nog een schild aan de bovenkant zouden toevoegen en de nieuwste tune zouden updaten. Ik weigerde, maar als ik er nu over nadenk, laat ik het misschien toch doen, want ze willen $119 alleen al om de PCM te updaten, of ik kan ze de TSB laten doen en het schild eraf trekken als ik thuiskom en 30 dollar besparen lol. :cool:

Veterans Ford in Tampa heeft mijn vrachtwagen nu al 5 dagen (eerste keer 4 dagen) om dit te laten repareren, dit zou een klus van 9 uur moeten zijn, mijn vertrouwen is niet zo goed in hun kunnen!!!

Waarom niet gewoon het afvoergat doen? Bespaar je geld en geef jezelf 99% vertrouwen dat het vochtprobleem verdwenen zou zijn.
Onwaar. Hou alsjeblieft je mond.

Save
Vorige week de vrachtwagen binnengebracht en ze konden de volgende dag het geluid bevestigen en zeiden dat ze de fasers en de ketting zouden vervangen, maar de onderdelen zijn niet op voorraad en zouden 6-8 weken moeten duren...
Laten we eens kijken of uw regionale klantenservicemanager kan helpen om die onderdelen wat sneller te krijgen, matt60. Stuur me uw volledige naam, het beste telefoonnummer overdag, VIN, huidige kilometerstand en servicedealer; ik zal dit in hun handen krijgen.

Veterans Ford in Tampa heeft mijn vrachtwagen nu 5 dagen (eerste keer 4 dagen) om dit te repareren, dit zou een klus van 9 uur moeten zijn, mijn vertrouwen is niet zo goed in hun capaciteiten!!!
Hoi PirateCustoms,

Heb je contact opgenomen met je CSM zodat ze je kunnen helpen? Als je problemen hebt om contact te leggen, stuur me dan een pm; ik help je graag verder.

Crystal

41 - 60 of 1,375 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.