Na al mijn gezeur over het variabele oliedruksysteem van de Gen2, hoorde een oudere man, die al vele jaren de aangewezen persoon is voor "gebouwde Sprint Car-motoren" in onze omgeving, mijn tirade aan. (Hij is eigenlijk de vriend van mijn oudere broer) Dus hoe dan ook, ik merkte dat hij niet hapte naar de aas die ik uitgooide, wat ik denk ik zocht naar een soort bevestiging van mijn afkeer. In plaats daarvan vroeg hij me hoeveel oliedruk de motor onder belasting aangeeft? Ik zei ~70psi. Hij vroeg toen hoeveel bij stationair draaien? Ik antwoordde ~30psi. En toen vroeg hij of ik een idee had wat de hoge drukaanvraag veroorzaakte? Ik moest eerlijk zijn en beschreef dat er slechts een vrij kleine belasting nodig was om hem te laten springen.
Zijn mening was dat hoewel hij mijn afkeer van de complexiteit begreep, hij het gevoel had dat de oliedruk ruim voldoende was voor een motor waarvan de lagers onder belasting stonden, evenals wanneer ze niet onder belasting stonden. Ik denk dat hij me probeerde te laten begrijpen dat ik de snelheid van de vrachtwagen niet als een probleem moest beschouwen. Met andere woorden, als cruisen met 70 mph echt een relatief onbelaste 2000 tpm is, dan was die 30 psi meer dan in staat om olie te leveren waar nodig. Kortom, ik moest me ontspannen. Lol
Hij had geen probleem met mijn afkeer van auto stop/start. Zei dat hij het concept ook niet leuk vond.
Dusssssssss, ik zal mijn mond houden over de hoeveelheid oliedruk die het variabele oliedruksysteem van de Gen2 levert, WANNEER het naar behoren functioneert.
Verzonden vanaf mijn SM-G988U met Tapatalk