F150 Ecoboost Forum banner
Status
Not open for further replies.
1,361 - 1,375 of 1,375 Posts
Je hebt het misschien wel genoemd, maar hoe zie je de oliedruk als je die procedure uitvoert?

Verzonden vanaf mijn SM-G965U met Tapatalk
Dat doe je niet. Uiteindelijk kom je er gewoon achter hoe lang je hem moet laten draaien. Niet lang genoeg draaien, dan krijg je het geratel. Moest steeds langer draaien naarmate de ketting langer werd uitgerekt. Hogere buitentemperaturen = langere starttijd. Hoe langer hij geparkeerd stond, hoe langer je hem moest laten draaien. Er waren tijden aan het einde dat hij een dag of langer in temperaturen van 30+ graden stond, waarbij ik hem 10+ seconden moest laten draaien.

Lol

Ten eerste ben ik erg blij voor je. Het is geweldig dat je een monteur hebt die weet wat hij doet en je ook genade heeft getoond!

En je zou wel eens gelijk kunnen hebben over mij. Maar de jury is nog niet uit over de Gen2 en de levensduur van de ketting. Wie weet?

Verzonden vanaf mijn SM-G988U met Tapatalk

Save
Lol

Ten eerste ben ik erg blij voor je. Het is geweldig dat je een monteur hebt die weet wat hij doet en je ook genade heeft getoond!

En je zou wel eens gelijk kunnen hebben over mij. Maar de jury is nog steeds niet uit over de Gen2 en de levensduur van de ketting. Wie weet?

We kennen de levensduur van de ketting ten noorden van xxxx pk. Lol

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

We weten de levensduur van de ketting ten noorden van xxxxHP. Lol

Sorry maat, maar wat je de laatste tijd hebt gedaan, telt niet mee. Dat is kettingmisbruik, simpelweg.

• Like
Reactions: RMB_Ryan
Save
Van de miljoenen Gen2's die nu in het wild rondrijden, is er nog steeds heel weinig nieuws over versleten distributiekettingen. Zeker niet de codes die gepaard gaan met de overmatige kleptiming. (boven 60°)

De vloot is echter pas 3 jaar oud en dus is de gemiddelde kilometerstand waarschijnlijk nog aanzienlijk laag?

Als het niet voor de klapperende fasen was, zou de Gen2 niet eens verward worden met de beruchte reputatie van de Gen1-distributieketting. (Ik wed dat er een paar mensen bij Ford engineering tegen de bureaus schoppen over die verdomde fasen)

Toch is het vroeg, geef ik toe. Maar het herontwerp was een aanzienlijke verbetering ten opzichte van het Gen1-kettingontwerp. Bij OEM-vermogen hoop ik nog steeds dat de meeste trucks het probleem niet zullen ervaren bij een lagere kilometerstand.

Save
Ik ben er meer benieuwd naar of er te veel vacuüm op het carter wordt uitgeoefend, wat deze problemen veroorzaakt.

Zeker nu de pcv is ontworpen om open te staan ​​in situaties met veel vacuüm, stationair/vertraging. Als je een helling afrijdt met volledig vacuüm met 60 mph, maakt je inlaatspruitstuk een waanzinnige hoeveelheid vacuüm.

Ook bij een koude start staat de pcv nu wijd open in plaats van de stroom te beperken.

Cartervacuüm heeft wel degelijk invloed op de oliedruk... wat betekent dat de kettingspanners niet langer spannen. Nu de gen2 een lagere oliedruk heeft dan de gen1's, kan dat zeker problemen veroorzaken als er te veel vacuüm is.

Hoewel slechts een theorie....
Je zou ook andere fabrikanten moeten bestuderen. Van talrijke OHC-motoren is bekend dat ze "kettingrekken"

Ik ben meer benieuwd of er te veel vacuüm op het carter wordt uitgeoefend, wat deze problemen veroorzaakt.

Zeker nu de pcv zo is ontworpen dat deze open is in situaties met veel vacuüm, stationair/vertraging. Wanneer je met vol vacuüm 60 mph bergafwaarts gaat, maakt je inlaatspruitstuk een waanzinnige hoeveelheid vacuüm.

Ook bij een koude start staat de pcv nu wijd open in plaats van de stroom te beperken.

Cartervacuüm heeft wel degelijk invloed op de oliedruk... wat betekent dat de kettingspanners niet langer spannen. Nu de gen2 een lagere oliedruk heeft dan de gen1's, kan dat zeker een rammel veroorzaken.
Geweldige gedachte eigenlijk, maar dat is niet het geval. Vac is belangrijk, maar het wordt in toom gehouden door de pcv-klep

Bewerken: pcv-klep staat niet wijd open. Verwar dit niet met een simpele eenrichtingsklep. De interne plunjer van de PCV-klep meet dynamisch de juiste hoeveelheid carterontluchtingsluchtstroom op basis van de huidige motorbelasting. Juiste PCV-kleppen voorkomen de "vacuümlek" die een terugslagklep bij lage belastingen zou veroorzaken.

Geweldige gedachte eigenlijk, maar niet het geval. Vac is belangrijk, maar wordt in toom gehouden door de pcv-klep

Edit: pcv-klep staat niet wijd open. Verwar dit niet met een simpele eenrichtingsklep. De interne plunjer van de PCV-klep meet dynamisch de juiste hoeveelheid carterventilatie-luchtstroom op basis van de huidige motorbelasting. Juiste PCV-kleppen voorkomen de "vacuümlek" die een terugslagklep zou creëren bij lage belastingen.

Over de nieuwere bruine pcv-klep gesproken, correct?

Geweldige gedachte eigenlijk, maar niet het geval. Vac is belangrijk, maar het wordt in toom gehouden door de pcv-klep

Edit: pcv-klep staat niet wijd open. Verwar dit niet met een simpele eenrichtingsklep. De interne plunjer van de PCV-klep meet dynamisch de juiste hoeveelheid carterventilatie-luchtstroom op basis van de huidige motorbelasting. Juiste PCV-kleppen voorkomen het "vacuümlek" dat een terugslagklep zou creëren bij lage belastingen.

Maar kijk, met de verbeterde bruine pcv heeft hij nu een stijvere veer die de klep open houdt tijdens stationair draaien en nu tijdens een deel van de vertraging. Hij sluit bij een hoger vacuüm, maar niet zo snel/frequent in vergelijking met de oudere originele. De originele pcv sloot onmiddellijk bij stationair draaien/vertraging. Ik kon een paar dagen geleden de patenten voor de kleppen ophalen.

Edit: Ze hebben de pcv veranderd om een groter Venturi-effect te creëren en de olie schoon te houden door een constant vacuüm op het carter te hebben (natuurlijk niet in de boost).

Maar kijk, met de verbeterde bruine pcv heeft hij nu een stijvere veer die de klep open houdt tijdens stationair draaien en nu tijdens een deel van de vertraging. Hij sluit bij een hoger vacuüm, maar niet zo snel/frequent als de oudere originele. De originele pcv sloot onmiddellijk bij stationair draaien/vertraging. Ik kon een paar dagen geleden de patenten voor de kleppen opvragen.

Edit: Ze hebben de pcv veranderd om een groter Venturi-effect te creëren en de olie schoon te houden door een constant vacuüm op het carter te hebben (natuurlijk niet bij boost).
We gebruiken een aangepaste pcv-klep. We gebruiken de bruine niet meer en hebben betere resultaten. Helaas kan ik ze alleen in -8 laten maken, maar binnenkort overstappen op een -10 en of -12

Maar als hij in een -6 wordt gebruikt, is hij beter dan de bruine fabrieksklep

Als iemand nieuwsgierig is, hier zijn enkele parameters met betrekking tot de variabele oliepomp op de gen 2's. Dit is afkomstig van mijn 2018 Raptor.

In theorie is er heel wat te veranderen, zelfs te foppen...

Als iemand geïnteresseerd is, hier zijn enkele parameters met betrekking tot de variabele oliepomp op de gen 2's. Dit is afkomstig van mijn 2018 Raptor.

In theorie is er nogal wat te veranderen, zelfs te foppen...
View attachment 168498
Men zou zich niet zo druk maken over de druk, hoewel cruciaal, maar er zijn dingen waarvan ik zeker weet dat je genoeg kunt rondneuzen om te bedenken wat de snelheid zal vertragen waarmee het geluid kan beginnen in vergelijking met de kilometerstand die ze doorgaans doen.

Iedereen die het krijgt, krijgt een prijs voor het leven

Na al mijn gezeur over het variabele oliedruksysteem van de Gen2, hoorde een oudere man, die al vele jaren de aangewezen persoon is voor "gebouwde Sprint Car-motoren" in onze omgeving, mijn tirade aan. (Hij is eigenlijk de vriend van mijn oudere broer) Dus hoe dan ook, ik merkte dat hij niet hapte naar de aas die ik uitgooide, wat ik denk ik zocht naar een soort bevestiging van mijn afkeer. In plaats daarvan vroeg hij me hoeveel oliedruk de motor onder belasting aangeeft? Ik zei ~70psi. Hij vroeg toen hoeveel bij stationair draaien? Ik antwoordde ~30psi. En toen vroeg hij of ik een idee had wat de hoge drukaanvraag veroorzaakte? Ik moest eerlijk zijn en beschreef dat er slechts een vrij kleine belasting nodig was om hem te laten springen.

Zijn mening was dat hoewel hij mijn afkeer van de complexiteit begreep, hij het gevoel had dat de oliedruk ruim voldoende was voor een motor waarvan de lagers onder belasting stonden, evenals wanneer ze niet onder belasting stonden. Ik denk dat hij me probeerde te laten begrijpen dat ik de snelheid van de vrachtwagen niet als een probleem moest beschouwen. Met andere woorden, als cruisen met 70 mph echt een relatief onbelaste 2000 tpm is, dan was die 30 psi meer dan in staat om olie te leveren waar nodig. Kortom, ik moest me ontspannen. Lol

Hij had geen probleem met mijn afkeer van auto stop/start. Zei dat hij het concept ook niet leuk vond.

Dusssssssss, ik zal mijn mond houden over de hoeveelheid oliedruk die het variabele oliedruksysteem van de Gen2 levert, WANNEER het naar behoren functioneert.

1,361 - 1,375 of 1,375 Posts
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.