F150 Ecoboost Forum banner
Status
Not open for further replies.

Ford F150 3.5L Ecoboost geratel bij het opstarten - problemen met de uitrekking van de distributieketting TSB

1 reading
775K views 1.4K replies 231 participants last post by  snakebitten  
#1 ·
Oké, sommigen weten hier misschien van, anderen niet, maar het is iets dat sterk opkomt met veel vertoningen bij dealers in heel Amerika. Dus zoals de meesten weten, zijn het distributiekettingen die voortijdig uitrekken en dit startgeluid veroorzaken. Het nieuws is dat er bijgewerkte onderdelen zijn om dit aan te pakken en Ford heeft nu een TSB over dit probleem, waarmee formeel wordt toegegeven dat het een veelvoorkomend probleem is. Ik behandel het allemaal in deze video. Er is ook een link naar hoe het klinkt in de beschrijving van de video op YouTube. Hopelijk zijn meer dealers bereid om met enige begeleiding van Ford in de motor te duiken.

#3 ·
Oké, dus sommigen weten hier misschien van, anderen misschien niet, maar het is iets dat sterk opkomt met veel vertoningen bij dealers in heel Amerika. Dus zoals de meesten weten, zijn het distributiekettingen die voortijdig uitrekken en dit startgeluid veroorzaken. Het nieuws is dat er bijgewerkte onderdelen zijn om dit aan te pakken en Ford heeft nu een TSB over dit probleem, waarmee het officieel erkent dat het een veelvoorkomend probleem is. Ik ga er in deze video helemaal over. Er is ook een link naar hoe het klinkt in de beschrijving van de video op YouTube. Hopelijk zijn meer dealers bereid om met enige begeleiding van Ford in de motor te duiken.
Kunt u proberen meer te weten te komen over wanneer de verbeterde kettingen in de vrachtwagens zijn geïnstalleerd? Ik heb een dealer mijn vin laten draaien. Ik heb een bouwdatum van 14' 3/3 en volgens de bouwtekening heeft hij geen bijgewerkte onderdelen. Ze zeiden echter dat dit niet betekent dat ik ze niet echt heb. Ford had de bouwtekening mogelijk niet bijgewerkt met nieuwe onderdeelnummers, dwz alle ecoboost-bouwtekeningen geven dezelfde onderdelen aan. Het is een grote dealer en hij zei dat er tot nu toe maar een paar vrachtwagens met dit probleem zijn binnengekomen.Ik denk dat een man zegt dat de ketting op de 14 zwaarder is?Voor een 2014: AT4Z-6268-C voor de ketting, AT4Z-6K254-A voor de spannerarm en BA5Z-6L266-B voor de spanner zelf.Voor mijn 2011: AT4Z-6268-A voor de ketting, AT4Z-6B274-A voor de arm en BL3Z-6L266-A voor de spanner.Merk op dat de arm een ​​totaal nieuw onderdeelnummer heeft. Anderen zijn slechts updates. Ik ben benieuwd waarom de 14's C- en B-versies van de onderdelen krijgen, maar ze worden niet achteraf in de oudere motoren gemonteerd? Deze updates zijn pas van de afgelopen 6 maanden of zo. De laatste keer dat ik keek, waren er geen verschillen. Er zijn extra updates voor de andere kleptreincomponenten, maar dit zijn de drie onderdelen waar ik de schuld op leg."Dezelfde man zegt: "Een snelle G-zoekopdracht toont ook anderen met klachten. Ik heb niet de moeite genomen om ze te lezen om te zien hoe prevalent de problemen zijn..." Iemand heeft Flex-eigenaren en andere platforms gepost die ook de kettingen vervangen."

#4 ·
Ter informatie

Mijn truck is het voorbeeld in de video van FordTechMakuloco. Deze truck had de TSB-0194 ongeveer 10 dagen geleden voltooid en het probleem kwam opnieuw aan de oppervlakte met minder dan 300 km op de truck. Deze motor heeft diepere problemen.

Ik geloof dat het gerelateerd is aan de lange olieverversingsintervallen die Ford aanbeveelt, samen met de brandstofverdunning in de olie, samen met roet van de turbo's. Deze motoren hebben nooit een kans gehad.

Merk op hoe de TSB verandert van 5/w20 olie naar 5/w30 en een volledig synthetische olie? Hoe zit het met alle mensen die de aanbevelingen van Ford met de 5/20 hebben gevolgd? Ze vernietigen hun motor op aanwijzing van Ford.

Op dit moment echt pissig op Ford.

#7 ·
Ter info: Mijn truck is het voorbeeld in de video van FordTechMakulocos. Deze truck had de TSB-0194 ongeveer 10 dagen geleden voltooid en het probleem kwam weer aan de oppervlakte met minder dan 300 km op de truck. Deze motor heeft diepere problemen. Ik geloof dat het gerelateerd is aan de lange olie verversingsintervallen die Ford aanbeveelt, vergezeld van de brandstofverdunning in de olie, samen met roet van de turbo's. Deze motoren hebben nooit een kans gehad. Merk op hoe de TSB verandert van 5/w20 olie naar 5/w30 en een volledig synthetische olie? Hoe zit het met alle jongens die de aanbevelingen van Ford met de 5/20 hebben gevolgd? Ze vernietigen hun motor op aanwijzing van Ford. Op dit moment ben ik echt pissig op Ford.
Ummm, ik geloof dat de f150 Eco altijd 5w30 was.

Save
#5 ·
Geweldige video, bedankt. qbfordguy lijkt de eerste te zijn die ik lees over dat deze motor geen kans maakt, of is de jouwe op een vrijdag gebouwd? Ik hoop echt dat deze motor succesvol is, v6 turbo is misschien de toekomst.

• Like
Reactions: nt7
Save
#6 ·
De intervallen zijn veel te lang, dat wil niet zeggen dat de modellen van 11-12 slechte kettingen hadden, daar ben ik niet zeker van.
Als monteur zou ik nooit het fabrieksinterval nemen.
Ik ga elke 3000 mijl en gebruik volledig synthetisch in de mijne.
Alles met turbo van een andere fabrikant krijgt volledig synthetisch vanaf de fabriek, ik weet niet zeker wat Ford deed toen ze de semi-synthetische rommel eruit haalden.
O ja, ze probeerden het goedkoper te maken voor de klant om de verkoop van hun product te verhogen.
Onthoud dat de fabrikanten niet op u letten, ze zijn er alleen voor hun eigen kont, simpel gezegd.
Als consument moet u slimmer zijn dan zij en uw eigen onderzoek doen, ga niet blindelings mee met wat ze zeggen.

#8 ·
Wat ik vreemd vind aan de problemen met de distributieketting is dat de Ecoboost zwaar gebaseerd is op de Duratec 35, waarvan ik aanneem dat deze veel van dezelfde timingonderdelen deelt. Dus wat veroorzaakt de problemen bij de Ecoboost en waarom is dit geen probleem bij die andere motoren of de 3.7 in de Mustangs en basis F-150's?

#818 ·
Het was 5w20 voor 2011 en voor minstens een deel van 2012, geloof ik.

Wat ik vreemd vind aan de timing chain problemen is dat de Ecoboost zwaar gebaseerd is op de Duratec 35, waarvan ik aanneem dat deze veel van dezelfde timing onderdelen deelt. Dus wat veroorzaakt de problemen bij de Ecoboost en waarom is dit geen probleem bij die andere motoren of de 3.7 in de Mustangs en basis F-150's?
Precies dezelfde onderdelen, behalve een kleine geleider die geen invloed heeft op het probleem. Verder ben ik er zeker van dat de 3.7l dezelfde problemen hebben. Ze verschillen niet anders dan wat nokkenastiming, maar VCT of nokkenasbeweging is identiek.
Het type olie is niet de oorzaak van het probleem, en de problemen zijn bevestigd.

Apart onderwerp:
Als olie wordt verdund tot een 5w20, dan gebruikt degene die zijn olie zo dun laat worden geen goede olie of is het een te lange service-interval. Verder kan een afstelling veel te rijk zijn (zeer gebruikelijk) en de olie voortijdig verdunnen. Blow-bye, te veel carterdruk zal ook snellere brandstofverdunning veroorzaken als gevolg van onjuiste ringafdichting en zuigerveerflutter door te veel druk over de ringruggen.

#10 ·
Dus wat veroorzaakt de problemen die opduiken bij de Ecoboost en waarom is dit geen probleem bij die andere motoren of de 3.7 in de Mustangs en basis F-150's?
De algemene consensus lijkt de volgende te zijn.1. Brandstofverdunning in de olie.2. Roetdeeltjes van turbo's die in de olie komen. (zeer harde substantie)3. Te lange aanbevolen onderhoudsintervallen.
qbfordguy lijkt erop dat jij de eerste bent die ik lees die zegt dat deze motor geen kans maakt, of is de jouwe op een vrijdag gebouwd?
Als je de brandstofverdunning, turbo-roet en lange onderhoudsintervallen in overweging neemt, heeft je motor geen kans als je de onderhoudsrichtlijnen van Ford volgt.De thread over dit probleem op F-150 Forums is ENORM met tientallen getroffen trucks. Ik ken nu minstens 5 trucks die een complete motorvervanging hebben gehad en toevallig hadden ze allemaal dit probleem met het uitrekken van de distributieketting. Deze motor heeft veel zorgwekkende problemen en elke Ecoboost van 2011 - oktober 2014 kan worden getroffen volgens de TSB. Ik verwacht dat dit probleem de Ford Ecoboosts nog een paar jaar zal teisteren, kijk maar...

#11 ·
Hopelijk niet, maar ik heb de mijne sinds nieuw en heb hem behandeld met volledig synthetische en synthetische oliefilters sinds de eerste olieverversing bij 3500 km en daarna elke 5000 km.
Als dit in de toekomst met mijn 13 gebeurt, weet ik dat het niet gerelateerd is aan olie of interval.
Omdat ik denk dat het zeker gerelateerd is aan olie en interval, zou ik dit probleem niet moeten hebben, de tijd zal het leren.

#12 ·
Ik geloof dat het alleen relevant is voor 2011. Ik heb nog niet gelezen over iemand met 12+ die dit probleem heeft.

Save
#24 ·
Ik geloof dat het alleen betrekking heeft op 2011. Ik heb er nog niet over gelezen dat iemand met 12+ dit probleem heeft.
Dat kan nu. Mijn 2012 begon gisteren precies deze symptomen te vertonen. 42xxx mijl op de truck. Direct na een koude start maakte de truck een luid metaal-op-metaal-achtig geklingel/geratel en de truck schudde. Het gebeurde gisteren 4 keer. Eén keer stond de truck nog stationair op de oprit terwijl ik op mijn dochter wachtte. De 2e keer gebeurde het direct na een koude start en ik verliet een parkeerplaats (ongeveer 75 voet), het geklingel/geratel gebeurde en het voelde alsof de tranny alle vermogen verloor en de toeren naar 3000 gingen. Het duurde een paar seconden en ik had weer vermogen en reed verder alsof er niets aan de hand was. De andere 2 gevallen gebeurden gisteravond op weg om mijn dochter op te halen. Zelfde probleem als de 2e keer dat het gebeurde.

#15 ·
Mijn 2013 heeft dit geratel bij koude starts nu voor de tweede dag op rij. :confused: Ik denk dat ik hem zo snel mogelijk naar de dealer moet brengen. Hopelijk wuiven ze me niet weg, zoals ze bij alle anderen lijken te doen.

Save
#16 ·
Mijn 2013 doet dit geratel bij koude starts nu voor de tweede dag op rij vandaag. :confused: Ik denk dat ik het zo snel mogelijk naar de dealer moet brengen. Hopelijk vegen ze me niet onder het tapijt zoals ze lijken te doen bij alle anderen.
Verdomme... Veel succes man. Ze zullen over het algemeen niets doen totdat je motor een code geeft zodra hij +6 graden op timing staat. Voordat dat ooit gebeurt, zal je truck prestaties en koppel verliezen en een slechte kilometerstand krijgen. Toch zullen ze het niet schelen totdat hij een code geeft, of je luid en persistent genoeg wordt. Maar hier ben ik NA de reparatie en het geluid was binnen een week terug. Ik zal binnenkort meer opnames plaatsen.

#17 ·
Ik kreeg mijn eerste 'gratis' olieverversing bij de dealer en op hun sticker stond dat ik terug moest komen na 5000 mijl of 5 maanden. Ze hebben hem met een volle liter overgevuld en wie weet welke werkelijke viscositeit ze erin hebben gedaan?? Op de sticker en de factuur stond 5w30, maar je weet dat ze alleen 5w20 hebben! ha, ha!! ;) Ik heb sindsdien 2 olieverversingen gedaan en ik heb er in totaal pas 11.500 mijl op zitten. Geen luidruchtig geluid als ik start en ik start in een garage, dus ik denk dat het merkbaar zou zijn als het aanwezig was. Ik hoop maar dat al deze dingen uit mijn buurt blijven! :)
Mitch

Save
#18 ·
Ik kreeg mijn eerste 'gratis' olieverversing bij de dealer en op hun sticker stond dat ik terug moest komen na 5000 mijl of 5 maanden. Ze hebben hem met een volle liter overgevuld en wie weet welke werkelijke viscositeit ze erin hebben gedaan?? Op de sticker en de factuur stond 5w30, maar je weet dat ze alleen 5w20 hebben! ha, ha!! ;) Ik heb sindsdien 2 olieverversingen gedaan en ik heb er in totaal pas 11.500 mijl op staan. Geen luidruchtig geluid als ik start en ik start in een garage, dus ik zou denken dat het merkbaar zou zijn als het aanwezig was. Ik hoop maar dat al deze dingen bij me wegblijven! :) Mitch
Uw truck heeft een vrij lage kilometerstand om het probleem met de distributieketting te laten zien, MAAR dat gezegd hebbende, zijn er een paar 2013's die met het probleem te maken hebben gekregen. Je weet het als je het hoort. Het geluid is onmiskenbaar, maar vaak onregelmatig totdat er veel speling in de ketting zit.

#20 ·
Nou, mijn truck heeft pas 13.000 mijl gereden. Het irriteert me een beetje dat ik al problemen heb met een jaar oude truck. Ik heb ook het 7-jarige gratis onderhoudsplan en heb tot nu toe twee olieverversingen gehad van de dealer! Ik ga mijn inlaat- en laadpijp verwijderen en de tuning terugzetten naar de fabrieksinstellingen voordat ik hem voor service breng. Uit de vele pagina's die ik over dit onderwerp heb gelezen, blijkt dat de vervangende ketting het probleem niet altijd oplost.

Save
#21 ·
Van de vele pagina's die ik over dit onderwerp heb gelezen, lijkt het erop dat de vervangingsketen het probleem niet altijd oplost.
Ik heb nog geen vrachtwagen gerepareerd gezien (op forums/of YouTube) waarbij het geluid niet terugkwam. Sommigen gingen veel langer mee dan anderen, maar mijn vrachtwagen deed het binnen een week weer. Er zijn verschillende motoren vervangen vanwege dit probleem, want toen de dealers dieper groeven, vonden ze versleten hoofdlagers, nokkenaskappen en andere toleranties die ver buiten de specificaties lagen. De thread op het F-150 Forum heeft er een paar, maar het kost veel leeswerk.

Veel succes met uw dealer.

#23 ·
Ik haat het om dit soort dingen te horen, omdat ik van mijn vrachtwagen hou. De dealer doet gratis olieverversingen voor de levensduur van het voertuig en doet ze bij 5.000. Ik ga me daaraan houden, want ik heb volledige garantie tot 75.000 mijl, dus rond die tijd ben ik misschien op zoek naar iets anders.

#27 ·
Het is moeilijk te geloven dat Ford geen goede oplossing kan bedenken voor het distributiekettingprobleem. Het lijkt me dat Ford inferieur metaal gebruikt met een onjuiste warmtebehandeling om deze kettingen te produceren. Ik vraag me af of dikkere dempers en een langere zuigerslag om meer speling van de ketting op te vangen, het voor deze motoren mogelijk zouden maken om 200.000-250.000 mijl te halen? Een tandwielaandrijving zou een uitstekende oplossing zijn en een goede manier om geld te verdienen.

#28 ·
Het is moeilijk te geloven dat Ford geen goede oplossing kan bedenken voor het probleem met de distributieketting. Het lijkt mij dat Ford inferieur metaal gebruikt met een onjuiste warmtebehandeling om deze kettingen te produceren. Ik vraag me af of dikkere dempers en een langere zuigerslag om meer speling van de ketting op te vangen, het voor deze motoren mogelijk zouden maken om 200-250K mijl te halen? Een tandwielaandrijving zou een uitstekende oplossing zijn en een goede manier om geld te verdienen.
Het zou een te lange run zijn om tandwielen te gebruiken. Het is een erg lange ketting. Ik weet niet zeker hoe de zuigerslag het zou beïnvloeden. Ik zeg niet dat het niet zou gebeuren, ik zeg alleen dat ik het niet begrijp.

Save
#32 · (Edited)
Update 25 december 2014 Dit is hoe mijn truck vanochtend klonk... Dit is NA vervanging van de distributieketting (TSB 14-0194). YouTube-link: https://www.youtube.com/watch?v=1S2_mwyeH2A
Is er een kans dat je bij de volgende olieverversing Pennzoil Ultra Platinum wilt proberen? Ik wil gewoon zien of een echt hoogwaardige olie het geluid voorkomt. Heb je ook synthetisch gebruikt sinds de distributieketting is vervangen? Ook een Ford-oliefilter bij elke olieverversing? En het is balen dat het geluid terug is. Ik hoop echt dat dit voor je wordt opgelost.

Save
#35 ·
De mijne deed het vanmorgen lichtjes bij het opstarten. Niet luid en niet erg lang. Minder dan een halve seconde. 3300 km in OCI. Ik zal mijn olie controleren als ik vanavond thuiskom om te zien of het peil hoog is en of het naar brandstof ruikt.

Save
#36 ·
Oei. Ik zou zeggen dat het bij 600 km vrij moeilijk zou zijn om een andere ketting te verslijten.
Ja, ik denk niet dat de ketting in zo'n korte tijd is uitgerekt, maar ik zal je vertellen dat de truck na terugkomst van de ketting TSB meer vermogen/koppel/brandstofverbruik leek te hebben. Nu, ongeveer 4 weken later, lijkt hij weer slecht te lopen. Ik denk dat er voortijdige lagerslijtage en/of tandwielslijtage en/of iets anders in deze motor aan de hand is dat dit veroorzaakt. Het duurde 6 starts na de "reparatie" voordat ik het geluid weer hoorde. Een andere man had de ketting laten vervangen (F-150 Forum) en het maakte het geluid bij de eerste start bij het ophalen van de dealer NA de reparatie. Mijn truck is niet de enige die zo is.

#37 ·
Het klinkt alsof er een paar seconden geen oliedruk is of dat de motor zijn werking heeft verloren. Hoe werken de variabele nokkenastandwielen? Zouden die lawaai kunnen maken totdat de druk opbouwt? Als je ketting uitgerekt is, zou die dan niet de hele tijd lawaai maken? Ik heb geen idee hoe de binnenkant van deze motoren eruitziet of werkt. Ik gooi gewoon mijn gedachten in de ruimte. Ik heb gehoord dat OEM-filters het beste zijn, omdat sommige aftermarket-filters mogelijk geen terugslagklep hebben en olie in de pan kan weglopen. Weet het echter niet zeker.

#38 ·
Mijn vrachtwagen deed dit laatst nadat ik hem voor het eerst in maanden had aangezwengeld. Hopelijk was het gewoon een gebrek aan olie aan de bovenkant door het stilstaan... Deze vrachtwagen heeft minder dan 20.000 mijl op de teller...

Save
#39 ·
Bruto... Ik had dit geluid vanochtend precies voor het eerst sinds ik de truck bezit. 2013 met 61k mijl erop. De temperatuur was hier in Austin 38F toen ik de truck startte, de koudste ooit sinds ik de truck bezit. Olie is ~1k mijl geleden ververst met mobil 1 5-30 synth, ik zal het dubbel checken, maar ik betwijfel of er een probleem is met het oliepeil. Hebben mensen Ford daadwerkelijk iets voor hen laten doen op de TSB onder garantie?

#40 ·
Nou, het lijkt erop dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij, dnellans. Ik heb mijn vrachtwagen al ongeveer 4 maanden niet meer koud gestart, omdat ik zo ver pendel, mijn vrouw mijn vrachtwagen rijdt en ik haar auto, maar aangezien ze vrij is voor de feestdagen, besloot ik vanmorgen de vrachtwagen te nemen. Ik startte hem op afstand toen ik de deur uitliep en het klonk precies zoals de video die door fordguy is geplaatst. Ik heb de hele deal met de CAC al doorgemaakt en nu dit... gelukkig heb ik de uitgebreide garantie gekocht. :mad: 2011 met 67xxx gereden, met volledig synthetisch sinds ik hem kocht met 17xxx, elke 5000 veranderd.

#42 ·
Nou, het lijkt erop dat ik in hetzelfde schuitje zit als jij, dnellans. Ik heb mijn vrachtwagen al ongeveer 4 maanden niet meer koud gestart omdat ik zo ver pendel, mijn vrouw rijdt met mijn vrachtwagen en ik rijd met haar auto, maar aangezien ze vrij is voor de feestdagen, besloot ik vanmorgen de vrachtwagen te nemen. Ik startte hem op afstand toen ik de deur uitliep en het klonk precies hetzelfde als de video die door fordguy is geplaatst. Ik heb de hele deal met de CAC al gehad en nu dit... gelukkig heb ik de uitgebreide garantie gekocht. :mad: 2011 met 67xxx gereden met volledig synthetisch sinds ik hem kocht met 17xxx, elke 5000 veranderd.
Welkom op het forum, matt60. Als volgende stap raad ik aan een afspraak te maken bij uw dealer zodat ze een diagnose kunnen stellen. Kom terug en vertel ons wat u ontdekt; ik kan u helpen zodra de dealer de zaken heeft bekeken.Crystal

#41 ·
Startte het vanmorgen om 65F buiten en hoorde het weer (een paar dagen ertussen zonder het te horen bij een start). Ga het helaas inleveren. Ik vraag me af of het een oliedrukprobleem is in plaats van de veer of ketting die uitrekt als mensen het zo snel terugkrijgen.

#43 ·
startte het vanmorgen om 65F en hoorde het weer (een paar dagen ertussen zonder het te horen bij een start). Ga het helaas inleveren. Ik vraag me af of het een oliedrukprobleem is in plaats van de veer of de ketting die uitrekt als mensen het zo snel terugkrijgen.
Het is geen veer of per se een uitrekking, de TSB is voor Phasers en de distributieketting. Maar ook ik geloof dat het een probleem is met olie die niet snel genoeg naar de bovenkant komt of dat de olie terugloopt naar de carterpan vanaf de bovenkant. Omdat het oliefilter horizontaal in plaats van verticaal zit, is dit mijn overtuiging.

Save
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.