F150 Ecoboost Forum banner
1,561 - 1,580 of 1,718 Posts
Discussion starter · #1,562 ·
Ik heb de forums een beetje doorgenomen. Ik wil niet van onderwerp veranderen en misschien heb ik het gemist, maar is er een update over de motor van EMS?
Ik heb een tijdje geleden besloten dat ik dat niet kan betalen. Dus het gaat niet gebeuren.

Heb je Matt's video gezien? Een beetje "erg luid" is vrij accuraat!
Hoewel ik geen fan ben van de open vs. gesloten volledige CAI-inlaat, biedt een dubbele buis wel wat potentieel, goed of slecht, en ik heb geknutseld met mijn eigen stijl in de COBB-inlaat die ik gebruik en heb aangepast. View attachment 191900
om een paneelfilter te gebruiken View attachment 191901
in plaats van de grote conus
View attachment 191902

Ik verloor wat prestaties met de conus, kreeg alles terug en een beetje meer met het paneel. KM
Ja, ik geloof dat de dubbele buizen voordeel bieden, ik ben dol op mijn COBB-inlaat en de gesloten filters

• Like
Reactions: boostkingMatt
Een update -------- is een minuut of twee geleden

Discussion starter · #1,565 ·
Hé mensen,

Dacht dat ik hier even een update zou plaatsen.

De truck doet het prima, helemaal geen problemen. Hij staat nu op 92.000 mijl en draait sterk op e50 en Torries tune die nog steeds 520 wielvermogen levert.

Update over de turbo's:
Ik was een beetje teleurgesteld toen ik de gegevens van Torries logs bekeek, omdat het er niet anders uitzag dan de Stage 4 turbo's. Het liet 52 lb/min zien met 20-22 psi boost en op Adams tune met de stage 4's had ik 52,5 lb/min gezien met 22,5 psi. Dus eigenlijk hetzelfde. Nadat ik daar een paar weken over had nagedacht, bedacht ik iets en controleerde ik het logboek opnieuw. Ik keek deze keer specifiek naar het motortoerental. Toen ik keek, zag ik dat Torrie de begrenzer rond de 6100 had, maar de tune leverde zijn maximale vermogen bij 6000 en nam af voor de schakeling. De Custom turbo's leverden 52 lb/min bij 600 rpm minder dan de stage 4's deden. En nee, dat kwam niet omdat de boost hoger is op de custom turbo's, de stage 4 had eigenlijk boost vanaf veel lagere toerentallen, zoals 4000 en hield dan 22,5 helemaal tot 6600 rpm. De custom turbo's pieken naar 22 psi voor een korte seconde bij de hoge rpm, (6000 op deze tune) en vlakken af op 20 in de lagere rpm's. Uiteraard heb ik dat deel gemist en toen realiseerde ik me hoeveel verschil deze turbo's maken. Ik kan me niet voorstellen wat er zou gebeuren als we het toerental weer naar 6600 zouden brengen, het zou waarschijnlijk meer dan 60 lb/min opleveren, op slechts 22 psi. De stage 4's leverden 45 lb/min bij hetzelfde toerental als ik met de custom turbo's. Dus door 600 rpm te verhogen, wonnen de stage 4's 7 lb/min.

Klein verhaal voor jullie, ik stopte onlangs voor een stoplicht en er stond een luide BMW 440i naast me. Hij was helemaal opgepimpt, met mooie velgen en een aftermarket uitlaat. Ik verwachtte een race, maar wist het niet zeker. Toen we het stoplicht verlieten, lag ik voor, maar gaf slechts half gas. (Torrie's tune geeft slechts 9 psi boost en beperkt koppel en vermogen totdat ik WOT ga) Ik hoorde zijn BMW en hij zat in mijn dode hoek en ik wist dat hij achter me aan kwam. Dus trapte ik het gaspedaal in en spinde (ik ben een idioot, ik vergat 4x4 aan te zetten) en hij trok een seconde vermogen in, toen pakte hij en ik lag een hele tijd voor hem, toen begon hij geleidelijk aan me voorbij te trekken, maar niet veel. Hij keek naar me en zijn gezicht was zo onbetaalbaar. Hij leek erg verrast. Ik wou dat ik had kunnen stoppen en hem al het gereedschap op mijn achterbank had kunnen laten zien. Zijn auto was zeker getuned, want standaard leveren die niet veel vermogen. Dat zijn lichte auto een beetje langs me trok, verbaasde me niet. Gezien hoeveel mijn truck weegt in vergelijking, levert mijn motor veel meer vermogen dan zijn auto. Ik kwam bij het volgende stoplicht en een willekeurige man stopte naast me, draaide zijn raam naar beneden en schreeuwde: “Je had hem bijna!” Ik lachte en zei: “Nou, ik wou dat ik al mijn gereedschap en extra gewicht hieruit had kunnen gooien en het opnieuw had kunnen proberen!”

Discussion starter · #1,569 ·
Wanneer is de bruiloft? 👰🤵
Als we beloven braaf te zijn, nodigen jullie ons dan uit?
Haha, je bent grappig lol. Dat meisje werkte niet. Maak je geen zorgen, ik was niet van streek. Ik weet dat het op een gegeven moment snel zal gebeuren en dat het de juiste zal zijn! Maar ja, ik zou jullie uitnodigen om te komen!!

Haha, je bent grappig lol. Dat meisje werkte niet. Maak je geen zorgen, ik was niet van streek. Ik weet dat het op een gegeven moment snel zal gebeuren en dat het de juiste zal zijn! Maar ja, ik zou jullie uitnodigen om te komen!!
Ik wil gewoon vastleggen en erop wijzen dat Boatwaco de enige is die beloofd heeft goed te zijn!!

Discussion starter · #1,572 ·
Ik wil gewoon even vastleggen dat Boatwaco de enige is die beloofd heeft braaf te zijn!!
Oh **** haha. Nou, ik schop je eruit als je je niet gedraagt lol

Discussion starter · #1,573 ·
Het probleem is niet of het is gelukt of niet. De vraag is hoeveel heeft die les je gekost? o_O
Het heeft me niets gekost. We hadden geen relatie.

• Haha
Reactions: boostkingMatt
Hoe is het skiën geweest?

owns 2017 Ford F150 XL
Discussion starter · #1,576 ·
Hoe is het skiën geweest?
Ik ben dit seizoen maar één keer geweest. Het was best goed. Ik ben nog steeds in Denver. Ik heb besloten om nog 6 maanden te blijven.

1,561 - 1,580 of 1,718 Posts