F150 Ecoboost Forum banner

Was this tutorial helpful?

• Yes

Votes: 8 100%
  • Yes, but one or more steps needed additional clarification (please explain)

Votes: 0 0%
  • No (please explain)

Votes: 0 0%

Hoe te: SYNC-update - basissysteem (2009-2014)

1 reading
75K views 38 replies 14 participants last post by  Eco-Mica  
#1 ·
Heb de mijne net gedaan en moest veel gokken, speurwerk op de forums en graven op de pagina van Ford om het uit te zoeken.
Ik heb een 2012 XLT met het basissysteem - blijkbaar betekent dit pre SYNC 2 - wat betekent dat de aanwijzingen die Ford geeft op de VIN-zoekpagina enorm onnauwkeurig zijn en ik ben er gewoon verbaasd over dat ze het niet beter hebben uitgespeld. De instructies die u daadwerkelijk nodig heeft, vindt u hier .
  • OPMERKING: Voor deze versie van het SYNC-systeem moet uw USB-apparaat worden geformatteerd naar FAT32 en niet exFAT! (u krijgt een foutmelding met het verzoek ervoor te zorgen dat het installatiebestand zich in de hoofdmap bevindt)

INSTRUCTIES
  1. Neem de USB-stick met de software-updates mee naar uw voertuig. Zet uw voertuig aan en zet vervolgens de radio aan.
    Zorg ervoor dat uw voertuig zich in een goed geventileerde ruimte bevindt. Uw voertuig moet aan staan, met de motor die tussen de tien en vijfendertig minuten draait. Zorg ervoor dat uw voertuig zich niet in de accessoiremodus bevindt.
  2. Schakel Bluetooth uit op uw telefoon als deze zich in het voertuig bevindt.
  3. Sluit de USB-stick aan op de USB-poort van uw voertuig. Zorg ervoor dat deze volledig in de poort is gestoken.
  4. Druk op de Telefoon-knop in het voertuig.
  5. Scrol naar Terug.
  6. Druk op OK.
  7. Scrol naar Geavanceerd.
  8. Druk op OK.
  9. Scrol naar Toepassing installeren.
  10. Druk op OK.
  11. SYNC detecteert automatisch de bestanden op uw USB-stick en geeft vervolgens 'Toepassing installeren?' Druk op OK om te bevestigen.
  12. SYNC geeft 'Toepassing installeren' weer tijdens het proces. Verwijder uw USB-stick niet en zet uw voertuig niet uit terwijl deze update bezig is. Kort nadat de installatie is begonnen, zegt SYNC: 'Uw download is bezig en het systeem kan tijdens de update meerdere keren opnieuw opstarten. Wacht maximaal 10 minuten totdat u hoort dat uw SYNC-systeemupdate is voltooid. U kunt dan SYNC gebruiken.' Negeer dit bericht. Het verwijst naar een specifieke fase van de installatie, niet naar het algehele updateproces. Terwijl de update wordt geladen, herkent SYNC uw mobiele telefoon of media-apparaat niet.
  13. In nog eens ongeveer 10 minuten (de timing kan per update verschillen), zegt SYNC 'Installatie voltooid'. SYNC kan ook zeggen: 'Uw SYNC-systeemupdate is voltooid. Het systeem wordt nu opnieuw opgestart. Wacht even voordat u het systeem probeert te gebruiken.' Het systeem start dan opnieuw op, wat enkele minuten duurt. Probeer SYNC tijdens deze periode niet te gebruiken.
  14. SYNC geeft 'Installatie voltooid' weer. Druk op MENU om de installatiemodus te verlaten.
    Het is nu veilig om uw USB-stick te verwijderen.
  15. Zodra u de SYNC-software-updates hebt geĂŻnstalleerd, moet u uw telefoon opnieuw koppelen. Om het proces te voltooien, brengt u de USB-stick naar uw computer om de succesvolle installatie te melden.

Ik hoop dat dit iemand anders wat tijd en frustratie bespaart.
Stem in de poll.
Als uw selectie 'Ja, maar een of meer stappen hadden extra verduidelijking nodig' is, laat ons dan weten welke stap extra verduidelijking nodig had, geef die verduidelijking en help de volgende persoon diezelfde verwarring te voorkomen.
Als uw selectie 'Nee' is, laat ons dan weten op welke manieren deze tutorial niet op u van toepassing was en misschien kan er een andere oplossing worden gevonden voor anderen met dezelfde variabelen.
Bedankt!

#4 ·
Jammer dat sync 1 met Hands Free Nav niet kan worden geĂĽpgraded. Anders zou ik dat in een hartslag doen.

Als er al iets is, is een meerderheid van de dingen die er zijn een downgrade.
Technisch gezien is dat MFT, geen Sync. Ford was dom om het zo te noemen, want sync 1 is zeker te upgraden

#6 ·
Ik denk dat het eigenlijk "Sync with Voice Activated Navigation" heet. Dat is voor de 11-12s.

MFT is technisch gezien Sync 2, die te vinden is in 13-14 F150's. View attachment 171632
Het enige wat ik weet is dat ik Apple CarPlay wil :ROFLMAO:
171633

Het enige wat ik weet is dat ik die waardeloze radio ook heb en nog steeds huil dat de enige mensen die er een scherm voor maken in China zitten. Waarom Ford ooit dacht de AC-bediening alleen in de software te stoppen, gaat mijn pet te boven

• Like
Reactions: SrpRacing
#9 ·
Kunt u een niet-computergebruiker uitleggen hoe u naar de USB kunt downloaden?

Ik heb het keer op keer geprobeerd. Ik formatteer de USB voor FAT32. Klaar.
Het bestand is gecomprimeerd. Nu probeer ik de instructies te volgen en, ongecomprimeerd?? Ik weet niet zeker of ik dit deel begrijp.
Ik breng het naar de vrachtwagen en kan de USB niet lezen.
Nieuwe USB. Groot geheugen. USB-poort werkt wel als de telefoon is aangesloten.
Bedankt voor alle hulp.

#10 ·
Kun je een niet-computerpersoon uitleggen hoe je naar de USB kunt downloaden?

Ik heb het keer op keer geprobeerd. Ik formatteer de USB voor FAT32. Klaar.
Het bestand is gecomprimeerd. Nu probeer ik de instructies te volgen en, ongecomprimeerd?? Ik weet niet zeker of ik dit deel begrijp.
breng het naar de truck en kan de USB niet lezen.
Nieuwe USB. Grote geheugen. USB-poort werkt wel als de telefoon is aangesloten.
Bedankt voor alle hulp.
Als je een Windows-computer gebruikt, klik dan met de rechtermuisknop op de gedownloade gecomprimeerde map en kies uitpakken of decomprimeren en kies de locatie van de USB. Moet alles naar de USB verplaatsen en deze vervolgens in de truck steken

• Like
Reactions: SrpRacing and EB150
#16 ·
  • Like
Reactions: Arkansas Eco
#17 ·
Ik begrijp niet hoe iemand omgaat met de 15 stappen, aangezien elk van hen het potentieel heeft voor fouten, omleidingen, vragen, herstarts, vastlopen, mislukkingen of een willekeurig aantal glitch-combinaties. Ik zal nooit programmeur worden, want ik ben een monteur. Monteurs hebben geen gereedschap nodig om het gereedschap te repareren om het probleem op te lossen dat al dan niet het probleem is. Dit was een tirade georkestreerd door jarenlange computerfrustratie. Ik moet nu de contactpunten op mijn 55 veranderen.

#18 ·
Dus '14 met navigatie en 7-inch scherm is MFT of Sync 2?

• Like
Reactions: sleipnir
#19 ·
Dus '14 met nav en 7" scherm is MFT of Sync 2?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sync 2. Alleen 11-12 kregen de waardeloze Sony nav-troep en het was voor het premium soundpakket en Nav. Dus als je dat niet hebt, dan heb je normale sync en kun je upgraden naar 3

• Like
Reactions: SrpRacing and russ_
#22 ·
Hartelijk dank ! Eindelijk, na meer dan 2 jaar proberen, heb ik een geĂĽpdatet SYNC-systeem. Het duurde misschien 10 minuten. Waarschijnlijk snel omdat ik het basissysteem heb. Ik weet het, raar voor een 302a-truck om het basissysteem te hebben, zou ik denken. Hoe dan ook, voor zover ik kan zien, werkt alles zoals het hoort, EINDELIJK !

#29 ·
Heel erg bedankt! Ik heb eindelijk, na meer dan 2 jaar proberen, een geĂĽpdatet SYNC-systeem. Het duurde misschien 10 minuten. Waarschijnlijk snel omdat ik het basissysteem heb. Ik weet het, raar voor een 302a-truck om het basissysteem te hebben, zou ik denken. Hoe dan ook, voor zover ik kan zien, werkt alles zoals het hoort, EINDELIJK!
Heeft u het 4-inch scherm geĂĽpgraded?

#33 ·
Dus ik heb dit net gedaan op mijn '14 en het is niet zo slecht. De mijne vereiste FAT32-formattering, niet exFAT. De website zei dat het zou updaten naar Synch2 V3.10, maar de truck zei dat het naar V3.7 was geĂĽpdatet. Tot nu toe ziet het er hetzelfde uit, maar ik ben er nog niet mee gaan rijden. Net weer gekoppeld aan de telefoon. Vreemd dat het dat niet heeft behouden, maar wel al mijn radiozenders. Ook kon de website de flashdrive na de update niet lezen. Ik hoop dat de verbinding met mijn telefoon beter is. Toen ik de truck voor het eerst kreeg, was de handsfree verbinding geweldig en helder, toen voerde de dealer een update uit om het probleem van het constant krijgen van een waarschuwing dat het systeem uitschakelt om de batterij te sparen te "verhelpen", en sindsdien is het waardeloos.

#35 ·
Nadat ik deze thread had gezien (en het is een geweldige), herinnerde het me eraan dat ik beter kon kijken of ik een update nodig had en natuurlijk wel lol. Het lijkt erop dat de MyFord-website me de vorige keer vertelde dat het moest worden bijgewerkt, maar hoe dan ook, na het installeren van de update lijkt het hetzelfde te zijn. Ik ben dol op het MFT-startscherm. Ik kan mijn stoelen aanzetten of radiozenders wijzigen, zonder naar een ander scherm te hoeven gaan en het scherm één keer aan te raken en kaarten te hebben. Ik heb naar sync3 gekeken, maar vond het niet leuk en heb al die andere dingen niet nodig. Ik merkte ook dat ik een bijgewerkte navigatiekaart nodig heb. A11 navigatiekaart, heb nu A8:(
172338

#36 ·
Eindelijk de telefoon via Synch gebruikt na de update. Blij om te zien dat het daadwerkelijk beter werkt.

#39 ·
terug van de doden....

dankzij Eb150 Ik kan deze route volgen in plaats van een mp3. moet bevestigen welke software usb met servicetechnicus.